måndag 26 juli 2010

Jag lämnar Herräng...

... med minnen, myggbett, nya danssteg, en ilsken bacill och bröstet fyllt med värme.

45 olika nationer totalt finns på plats under de 5 veckor lägret pågår. Under min vecka glömmer jag stundtals att jag faktiskt är i Sverige då engelskan är det gemensamma mötesspråket. Det som är vanlig dygnsrytm försvinner under en vecka. Om vi är hemma 2 på natten så känns det som om vi lämnat danskvällen tidigt.

Klockan 5 återvänder vi efter sista nattens dans, då har jag som dansant clown dansat med lejontämjaren, cirkusdirektören, den skäggiga damen, den levande kanonkulan (i tajt grön lycraoverall), en kamelskötare, en 2 meter lång clown och sedan diverse andra som inte tagit cirkustemat på lika stort allvar som de förstnämnda. Jag känner att jag lärt mig massor under veckan och jag vet inom mig att jag vill tillbaka nästa år igen. Vem kan motstå en veckas kollo även om sömnen får stryka på foten?

Väl hemma så väntar katter, myggbetten fortsätter klia och den lilla ilskna bacillen väljer att sprida feber i min kropp och slå ut mig totalt så jag bara sover och sover. Men jag kommer på mig själv med att tralla swinglåtar och pröva ett danssteg i köket.

Jag kan verkligen känna hur glad jag är att jag kom iväg och att jag förverkligade ännu en dröm, eller två kanske förresten. Min barndomsdröm om att få vara i cirkusens värld blev verklig under några timmar en fredagskväll i juli. Det är vardagsmagi.




7 kommentarer:

  1. ÄLSKAR SKORNA!!! VILL HA! VART HAR DU HITTAT DESSA LJUVLIGA SMÅ SKAPELSER?

    SvaraRadera
  2. Var rädd om dig nu och återhämta dig.

    Jag är glad över att du har haft det kul i ditt dansparadis. :)

    Varma hälsningar!

    SvaraRadera
  3. Låter både coolt, härligt, fantastiskt och alldeles alldeles uuunderbart Vida min vän
    VILKA LJUVLIGA DOJOR :)
    kram på re´
    Emma

    SvaraRadera
  4. Vad härligt! Har precis lyssnat på sommar med Anneli och fått en insyn i vilken glädje och kick dansen kan ge. Misstänker att du har fått en rejäl dos av detta och då kan en liten ilsken bacill vara värt det. Krya på dig.

    SvaraRadera
  5. Det gäller att leva sin dröm. Blir lika glad varje gång jag påminns om detta.
    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen