lördag 21 juni 2014

Sommarpratarna och sommarbloggarna...

... är en gammal och ny sommartradition som möter varandra.

De flesta av er som läst hos mig vet att jag är en fanatiskt sommarpratarlyssnare och har lyssnat på alla avsnitt sen 2005 (då de började läggas ut på nätet) och ofta lyssnar om på de jag tycker om. Idag så är det dags att öppna första luckan i sommarpratarkalendern och jag LÄNGTAR till klockan 13.00.

Men i sommar kommer jag även att läsa och skriva ett inlägg på Framgångsbyrån som en av deras sommarbloggare. Det är en fantastisk idé som Inger på Framgångsbyrån kommit fram till. Så här beskriver hon det själv:

2010 fick jag en idé att på Framgångsbyråns blogg ge plats åt människors berättelser. Idén är inspirerad av Sveriges radios Sommarvärdar, som jag alltid kallar ”Sommarpratarna”. Där förvånas jag flera gånger varje sommar över oväntade historier och livsöden. Oftast främst från de oväntade och till och med okända. Så för fjärde året bjuder jag in till berättelser. Jag kallar det ”Sommarbloggarna”.

Så i sommar blir det både läsning av sommarbloggare och ljuv lyssning av sommarpratare. Vilken härlig kombination att få ta del av i sommarens famn. Att  få lyssna eller läsa om människors liv, klokheter, insikter och erfarenheter upphör nämligen aldrig att fascinera mig så det kommer jag att ägna sommaren åt, hoppas ni följer med på färden.

På min tänkarbänk i skogens kant sitter jag ofta några minuter
när jag passerar den för att fundera över små och
stora saker och kanske skapas mitt sommarbloggsinlägg
nånstans i de tankarna. 

12 kommentarer:

  1. Det där låter riktigt spännande. Jag hoppas jag ska kunna följa dig där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Nu är det nog ett inlägg och kanske två per bloggare men jag tror att det blir många intressanta inlägg av de personer som kommer blogga där.
      Kramen

      Radera
  2. Härligt Liv! Fascinerad av att du är så hängiven lyssnare av sommarpratarna! Kul med sommarbloggare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nån nördsida måste man kanske ha.. och det är min :)
      Kramen

      Radera
  3. Härligt. Det ser jag fram emot...kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag är också en trogen sommarpratarelyssnare, jösses vilket ord det blev där! Sommarbloggare är något nytt för mig, men skriver du där så är det självklart för mig att gå in och läsa!
    Sommarkramar
    M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, tror du kommer finna mycket läsvärt där.
      Kramar

      Radera
  5. Åh vad kul! Ska med spänning läsa och lyssna ��kramen

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du fick chansen att vara en sommarbloggare. Och tack för tipset. Jag ska in där och läsa, kanske hittar jag fler favoriter att följa i bloggvärlden.
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är jätteglad över att jag får chansen att blogga där. Det verkar vara jätteintressanta personer som kommer skriva så du borde finna fler att följa.
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen