tisdag 7 augusti 2018

Är du med hus nu?

Är frågan jag ställer till en vän. JA blir svaret.

För två dagar sen pratade vi och då berätta hon om att hon funnit sitt hus men det var osäkert om det kunde bli hennes, om budet skulle accepteras och mäklaren skulle göra sitt jobb. Igår messade hon att det var klart och idag skrev hon på papper. Så snabbt kan livsdrömmar slå in ibland och det som kändes trögt och motigt ena dagen är löst nästa. Älskar det!

Min vän kommer göra det där huset till världens mysigaste hus och hon kommer skapa en plats som är bara hennes. Det är hon så värd och det påminde mig om att magiska ting kan ske snabbare än man anar. Förändringens år känns det lite som, jag har en annan vän som sålde sin bostad i Stockholm och flyttade till en mycket mindre plats som gör henne så lycklig. Jag har vänner som byter jobb och förverkligar livsdrömmar. Förändringens vind virvlar om och när den gör det så kan man välja om man vågar virvla med eller man vandrar i motvind.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen