söndag 5 augusti 2018

Det är en dryg timme bort med flyget..



... men världarna är skilda. Storstaden jag älskar och valt att bo i och stugan vid älven som jag besökt i hela livet och som jag älskar ännu mer. För den är sommar, familj, trygghet och fina dagar oavsett väder.

Det är andra gången jag är här i sommar och det känns extra lyxigt att få tillbringa sista semesterveckan här. Det är svalare än sist men så skönt med svalka efter varma veckor. Mina fötter känner på älvens klara vatten, det är knappt så man anar det på bilden. Att bada varje dag på semestern gäller så klart fortfarande och vi har nu badat 26 av 27 dagar. Den enda dag som vi inte badade var när vi for till Vasa och anlände precis till den 40-årsfest som lockat oss dit.

Så jag badar i min älv under solskensglitter och njuter känslan av att vara just här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen