torsdag 9 augusti 2018

Hur fångar man en solnedgång?



I hjärtat och närvaron blir svaret.

Hur mycket jag än försöker fånga den i bild där den målar vågorna i rosa så är det i hjärtat den landar. Jag springer ut flera gånger för att jag så gärna vill se den. Det är inte alltid man har en liten stenpir att sitta på och njuta den med all sin prakt.

Det är egentligen mycket som fångas bäst i hjärtat och i stunden. Ord och bilder kan inte göra viss skönhet och vackra känslor rättvisa. Men det är vackert att vi vill beskriva dem och jag kan inte måla rosa himlar men jag kan hylla dem, njuta dem och sedan se fram emot nya. Men det här är en av mina vackraste platser att bevittna dem på och sen fångar jag dem i hjärtat men inte utan att de är friare att måla sina egna penseldrag när nästa kväll kommer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen