måndag 28 januari 2013

Carl Einar Häckner..

.. på Södra teatern. Så himla bra.

En överraskningspresent till familjen från pedagogiska mamman och hennes man. Alla syskon utom ett (som befinner sig utomlands) lyckades få vägarna att mötas i huvfudstaden. 10 personer totalt inklusive en bunt härliga respektive där majoriteten inte visste vad som skulle hända. 

I över 2 timmar fick vi skratta, förundras och bli förtrollade och bortkollrade. Att skratta är befriande, att göra det i sin familjs sällskap är ännu lyxigare. För jag saknar vardagskontakten i stora staden. Att kunna fastna i ett filosofiskt samtal, bara munhuggas lite, himla med ögonen åt den dåliga humorn eller bara sno en kram från nån av dem. 

Om någon undrar var jag befinner mig i syskonskaran så är jag äldst, en ganska typisk storasyster ibland som oroar mig fast de är fullt kapabla att ta hand om sig själva och fatta kloka beslut. Lite överbeskyddande och vill att de alla ska ha det bra. Vilket de har. De är fantastiska personer, med sidor och talanger som jag verkligen beundrar. Jag är stolt över dem och hur alla går sin egen väg och följer sina egna drömmar. Äldst eller inte, jag har mycket att lära av dem. 

Tack hela familjen för en lördag som stannar i hjärtat och minnet länge. Denna dag hamnade definitivt i årets burk som fylls på med glädjestunder, vackra ord och bra saker som kommer till mig. Tack livet ♥.

4 av 5 syskon, det är uppenbarligen svårt att fånga oss alla på bild samtidigt. 

4 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt!!! Carl Einar är fenomenal :)

    SvaraRadera
  2. Så söta ni är och så härligt när alla syskon samlas!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen härligt och sparas i hjärtat :)

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen