söndag 6 december 2015

Som älvbloss i mörkret leker eldflugorna..

...likt stjärnströsslade tomteblossgnistor lyser de upp och skapar naturlig magi.

Backwaters. Obeskrivligt att fånga i ord och bild men en naturupplevelse som fångar mig så det känns som min själ tvättats under stjärnors glans och palmernas prasslande blad. Det är så vackert så jag tystnar på tillbakafärden där mörkret är ljust. Jag njuter dess skönhet i total närvaro och utan att vara någon annanstans än i båten och mig själv. Det är så vackert, som att stanna tiden i ett paddeltag och glida på de stilla vågorna.



2 kommentarer:

  1. Så vackert, önskar jag kunde läsa texten men min dator visar den i svart mot mörkblått så det är helt omöjligt att se att läsa. Nu tänker jag kommentera dina inlägg här, de som jag hunnit med att läsa. När jag läser om att kunna simma, om rädsla för att män ska se, att vara tvungen att bada i sari och din positiva syn på att allt går så tror jag det är så! Det går bara kvinnorna/flickorna får en chans och öva i rätt kläder. Våra världar är så olika, aldrig skulle jag tänka att en man kan se mig på stranden i baddräkt, aldrig skulle jag bada i kläder som tynger och aldrig skulle jag behöva oroa mig att inte vara som jag är.
    Det är så otroligt vackert där du är, vilken resa du gör. Det måste vara fantastiskt! Jag undrar när jag ska göra min resa klar... den som pågår inom mig. Kram till dig och ha det fint! Vi ses när du återvänder.

    SvaraRadera
  2. Så märkligt, jag gjorde inlägget via appen.. men eftersom nätet är dåligt så gick jag aldrig ut på websidan. Det brukar alltid se ok ut från appen även om bilderna kan hamna knasigt men nu är det åtgärdat, tack för påpekandet. Jag blir frustrerad och arg på det när jag tänker på det. Det är fantastiskt och ändå är den inre resan som pågår som jag inte skriver så mycket om ännu vackrare.
    Kramar

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen