torsdag 20 september 2012

Ännu blommar rosen..


... under morgonens frost som väcker hösten till liv.

I grönskans kant växlar färgen till guld och rött när hösten börjar veckla ut sin vackra kappa. Favorithalsduken värmer mig och mina kinder njuter krispig luft i solskensglans.

Hösten målar mitt liv i färger och stämningar som jag tycker om. Jag fyller dagar och kvällar med det som fyller mig med energi, lugn, tacksamhet, eftertanke och lycka.

Mina fötter dansar, mina händer boxas, min rygg stretchas i yogan, min mun fylls med varm choklad och mina ögon njuter ordens lek när jag läser. Så oändligt tacksam för kroppens ork, styrka och hur den bär mig genom livets växlingar såväl tunga dagar som fjärilslätta gryningar.

Äppellycka fyller mina sinnen. Skymningen målar himlen och sänker sig sedan över trädens toppar och taknockar i min stad. Likt ballonger som stiger mot skyn lyfts jag upp av vetskapen om allt fint som finns hos mig.

Mitt liv har blivit så långt mycket härligare, rikare och meningsfullt än jag kunde ana när jag växte upp i den lilla byn och tittade upp mot stjärnorna och undrade var livet skulle ta mig. Det tog mig hit och här har jag det bra bland höstblom, lövgolv och vackra dagar.

4 kommentarer:

  1. Vad härlig och fin beskrivning.
    Och rosor är underbara, oavsett årstid <3
    Kramar så många

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina. Älskar också rosor.. solrosor inkluderat.. de väcker nåt speciellt hos mig.

      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen