tisdag 25 september 2012

Förenas i frågan...

.. istället för att käbbla om svaret uppmanar Klas Hallberg.

Klas är en av mina absoluta favoritföreläsare och inspiratörer, både för att han väcker nya tankar och bekräftar andra som jag redan tänkt. Igår hade jag turen att få lyssna på en av hans testföreställningar som han höll i inför sina föreläsningar i april. Jag vann biljetten och blev jublande glad när jag fick veta det.

Konsten att med underfundighet, klokhet, skratt, seriositet och hjärta få fram sitt budskap tilltalar mig. Det är därför jag tycker om att lyssna till Klas och för att han verkligen HAR ett budskap. I mitt block landade många tankar, än har alla inte landat i mig.

Att inspireras och utmanas tankemässigt är så viktigt för mig. Att påminnas om det jag tror på eller ta ställning för mina egna värderingar gör mina konturer tydligare. Det får mig att må bra. Föreläsningen och skrattet som bubblade i mig under stora delar fyllde mig med energi. Ibland fastnar vi verkligen i käbblandet om svaren trots att våra svar kan vara olika, att diskutera frågorna och lyssna på någon annans svar och tankar kan ju vara långt så mycket intressantare.

Några timmars föreläsning kommer att ge långt mycket mer energi och inspiration än jag kan beskriva här. Tack för det!





6 kommentarer:

  1. Vad roligt med inspirerande föreläsningar! Min helg var verkligen bra....jag vill gå nästa kurs också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande! En bra föreläsning är bland det bästa jag vet.. det berikar verkligen.

      kramen

      Radera
  2. Ibland är det svårt att beskriva något riktigt betydelsefullt och givande, iaf beskriva det kort. Jag känner också att det är väldigt viktigt för mig att inspireras och utmanas tankemässigt. Tack för att du skrev precis de orden för det är så jag också menar. När jag läste det kände jag att ja, det är precis det jag menar :)

    Det är en konst att lyckas hålla intresset kvar hos åhörarna vid en föreläsning. Att han dessutom fick er till att skratta är ju det bästa. Vilken lycka att du vann biljetten! Det var nog meningen att just du skulle vinna en biljett. Det tror jag :)

    Ska strax krypa i säng. Klockan ringer 05:45 och jag brukar inte vara pigg som en lärka vid den tiden. Jag kan heller inte lägga mig för tidigt för då sover jag dåligt men vid halv elva tänker jag knoppa in. Först läsa läsa lite bok.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Jag tror också det var meningen :)

    Det är svårt att hålla intresset och energin uppe.. framförallt en måndagskväll och i nästan tre timmar.. och det ger så mycket.

    Kramelikram

    SvaraRadera
  4. Föreläsningar kan vara så upplyftande och inspirerande, kan tagga en och få igång tankegångarna - underbart när det händer!

    kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett fantastiskt sätt att fylla på eller påminnas om det man tror på. Behöver det i mitt liv <3

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen