lördag 1 september 2012

Bevara mig från...

.. visdom som inte gråter,
filosofi som inte skrattar
och storhet som inte
böjer sig för barnet.


(Kahli Gibran)

Vilka vackra ord och så mycket klokskap. Jag tror på ödmjukhet och att fortsätta vara nyfiken.Hur många dörrar du öppnat, så kan du inte veta vad som finns bakom dem. Hur många människor du än mött innebär inte att du förstår allt om alla.

Så öppna din dörr, låt nya tankar komma in. Ta inte dig själv på för stort allvar och lär av barnet. Det finns ofta glädje i sorgen och ett stråk av sorg i glädjen. Lär av andra men lita på din egen vishet. Andas djupt och möt solens blick och regnets smekningar.

I kyrkstugans gångjärn finner jag kärleken. 

18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Han kunde använda orden sannerligen <3

      Radera
  2. Jag fastnar direkt för b i l d e n...alla dessa vackra detaljer runt omkring oss.

    Å så mjuka fina bokstäver tillsammans med den... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det vackert gångjärn och tack för komplimangen från en sån duktig fotograf.

      Radera
  3. Ahhh gött att läsa :) Tack för det!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Dörren ser verkligen spännande ut, skulle absolut vilja glänta och spana in vad som döljer sig bakom den!
    Tror också på ödmjukhet och livsglädje att vara nyfiken på livet och allt det har att erbjuda!

    Spännande tankar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man nyfiken, en kyrkstuga i Gammelstad utanför Luleå.. men vem vet vad den rymmer.

      Kramen

      Radera
  5. Jag älskar Khalil Gibran. Hans texter är underbara.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles fantastisk är han, kan läsa hans texter om och om igen ♥

      Radera
  6. Khali Gibran och Rumi har lämnat så mycket visdom efter sig.
    Du skriver så fint och ödmjuk. Berörs av det.
    Tack fina du och många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har de ♥
      Tack för dina fina ord och att jag kan beröra ♥

      Radera
  7. Å vad fint skrivet! Så sant och så klokt.
    Gjutjärnsgångjärnet är verkligen vackert.

    KRAM från Eva

    SvaraRadera
  8. De raderna var väldigt bra! De spar jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var de, jag sparade dem här så jag kan minnas dem ♥

      Radera
  9. Du fångar så mycket tänkvärt som du även lyckas förmedla.
    Så få ord som rymmer så mycket men ändå manar till att göra...
    Kärleken finns överallt men det är inte alltid så lätt att vara öppen för den, se den.
    Och allt börjar med barnen!! Tänk vad mycket lättare allt skulle bli om vi verkade utifrån det, i alla sammanhang.
    Ha' de' gott<3

    SvaraRadera
  10. TACK! Jag blir så glad av dina fina kommentarer... kärleken finns sannerligen överallt och vi kan dela den på så många sätt och den gör verkligen världen till en bättre plats.

    Varmaste kramen och ha det så gott du med <3

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen