lördag 3 mars 2012

Hon är en saga för god att vara sann...

... hon är femton dagar och har redan länge haft en plats i mitt hjärta.

Idag möts vi första gången och hon är ett litet knytt med sin brors anletsdrag. Han var fyra dagar när våra ögon möttes första gången. Sen dess kallar jag honom pojken med stjärnögonen. Hans lillasyster föddes när jag var i Thailand och jag önskade så att jag varit närmare än så när det var dags men i tanken var jag närvarande hela tiden. När jag via sms fick veta att hon var född kom en liten tår.

En liten hand möter min och hennes hjärta slår nära mitt. Så nära, så nära, sån ära. I några timmar så dricker jag the med min vän, spelar spel med hennes son, håller finaste lilla prinsessan tätt intill mig och fylld av energi lämnar jag dem när solen fortfarande skiner.

I vissa möten samlar man kraft. Det märkte jag när jag och en av mina bästa vänner fick en timme på centralen i onsdags innan hennes tåg gick. En timme som passerade snabbt men som stannade länge energimässigt. I det enkla mötet med en älskad vän, en nyfödd stjärna och Stockholms skönhet under min morgonpromenad där staden börjar vakna finner jag frid och stillsam lycka. Stunder som inte kostar något men som på sitt vis är ovärderliga.


24 kommentarer:

  1. Det är så himla stort det där med nya liv. Man förstår det knappt fast man ser det framför sig. Jag har tex tillbringat en dryg halvtimme i dag med att bara titta på min son (11 mån) och viskande diskutera med min man hur otroligt det är att vi har fått honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter magiskt!

      Det är verkligen det största av mirakler på sitt vis och det är lätt att vara i nuet med barn. Att det minsta blir det största.

      Radera
  2. Lyckoögonblick!
    En söt liten minihand & en snygg lackad nagel.
    Varm kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vardagslycka när livets resenär möter miraklet som just påbörjat resan :)

      Radera
  3. Ja det är sant. Det är OVÄRDERLIGT!
    kram och ha en fin sändag
    Emma

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt! Livskavalitet och livsglädje!
    Ha en fin dag!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stund som är svår att beskriva i ord men som bevaras länge i hjärtat.

      Radera
  5. Vilken fin stund du fick med en liten prinsessa. Ha en fortsatt trevlig söndag. Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är livets små mirakel underbara<3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De små miraklerna är de största :)

      Radera
  7. Delad lycka är dubbel lycka! Kram k

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas vi får många såna stunder, delar gärna din lycka och lillprinsessans.

      Radera
  8. Det är verkligen fantastiskt det där när nya små liv korsar ens eget - magiskt!

    SvaraRadera
  9. Det är ju något magiskt med nyfödda. Så fantastiskt. livets mirakel. L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Livets mirakel är oöverträffat :)

      Radera
  10. Kärlek! :) Och vilken helt underbar bild! Det är verkligen i det lilla som livet blir så ofantligt stort och du är en mästarinna på att förmedla just detta.

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. En hand möter en annan för första gången, när hon blir större hoppas jag hon fattar min hand när hon behöver stöd på livets väg.
      Tack för dina fina ord.
      Kramen

      Radera
  11. Vilken underbar text och bild!! Jag älskar ocksa de små liven och det är så fint att veta att du finns där för dem!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen