måndag 12 mars 2012

En promenad i vårsolen längs med Siljans strand..

.. avslutar en härlig helg.

Bästa vännen och hennes lilla efterlängtade mirakel i magen är med  på promenaden. Vi lapar vårsol och sjöglitter. Vi blandar allvar och skratt och skiljs med en kram och en önskan om att nästan gång vi ses är det när hennes mirakel kommit till världen. När söndagssolen gått ner är jag åter i stora staden, här är jag hemma.

60-årsfest i Övermo bystuga lockade hem oss alla syskon till Dalarna.Vi är en stor bullrig familj med olika personligheter och det är härligt när alla är där. En fantastisk buffé dukades upp, bandet fick upp de flesta på dansgolvet. Min musikaliske bror och hans pappa (födelsedagsbarnet själv) gick längre än så och lockades upp på scenen.

En helg går snabbt när man fyller den med fest, familj och vänner men det är en helg som stannar länge på så många vis.  En plats där man växte upp är på nåt vis alltid som att komma hem även när man reser bort.


12 kommentarer:

  1. Familjehelg för oss båda, men av olika anledningar. *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.. är med dig i tanken och är ledsen över din anledning.

      Kramen

      Radera
  2. Fint du verkar ha haft det. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Balsam för själen och kärlek för hjärtat

      Radera
  3. Härligt med en stor familj! Saknar det, vi är bara några i min egen familjkrets. Kram och fånga vårsolen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fångar den hela tiden men idag är den nån annanstans.

      Det är mysigt att vara många men inte så ofta vi alla är på plats.

      Kram

      Radera
  4. Det låter som en fin helg och visst har vädret varit fantastiskt om, det tror jag vi alla instämmer i.
    Hoppas att du fått en fin start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha haft en härlig helg!

    kramelikramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har varit underbar, saknar att inte ha familjen närmare men jag vill ju inte bo i Dalarna så då får man acceptera det.

      Kramen

      Radera
  6. Mysigt var ordet på din helg om jag uppfattat dig rätt! Det är mys med familjen! Jag får träffa mina i helgen och till veckan får jag träffa dig! ÅÅÅ så kul det ska bli. Önskar dej en riktigt bra födelsdagsmorgon! kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mysigt att vi snart ses :) Det är sann vardagslyx.

      Kramar tills dess

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen