måndag 26 mars 2012

Fåglarna kvittrar i morgonsol..

... och jag känner lyckan i mitt bröst trots den tidiga timmen.

Att ställa om tiden på klockan går snabbt men att ställa om den i kroppen brukar ta några dagar. Frosten vilar i gräset på min morgonpromenad och jag vänder solen mot ansiktet i väntan på bussen som ska ta mig till jobbet. Ett arbete som jag fortfarande efter tre år fortfarande är roligt. Det är jag tacksam över, ofta.

Lika tacksam är jag över de fantastiska kollegor som kommit i min väg. Kloka personer med mycket kunskap, erfarenhet och öppenhet. Några jag kan lära mig av och där vi delar samma mål och ser samma möjligheter. I ett litet arbetslag är alla viktiga och hur vi fungerar tillsammans är så oerhört sårbart och nästan ännu viktigare.

Men det största är att mina kollegor är personer jag inte bara respekterar utan som jag tycker om och som jag vill ha i mitt liv även den dag när vi inte arbetar ihop längre. För en vecka sedan kom en av dem med en överraskning som gör att hon alltid kommer att vara en del av mitt hem. Hon har målat av mig från ett foto (och bilden gör inte tavlan rättvisa). En sådan gåva är ovärderlig för mig. Jag blir så förvånad att jag inte ens kan uttrycka min tacksamhet när hon överräcker den. Men tacksamheten är stor och den kommer att hamna på min planerade tavelvägg.

Trots att jag är trött när jag går hem från jobbet efter intensiva samtal och en tappad timme så tackar jag för att jag är just där jag är, får göra det jag gör tillsammans med de människor som arbetar just där. Det gör mig rik på riktigt. Fåglarna fortsätter att sjunga sin lovsång till våren på min promenad hem. Jag har allt jag någonsin önskat.


12 kommentarer:

  1. Vilken fin gåva...!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur fin som helst.
      Kramen från Liv

      Radera
  2. Visst är det fint att känna så där, håll kvar känslan och vilken fin gåva du fick. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vardagsmagi och jag är så glad över tavlan, kan inte riktigt uttrycka det i ord.

      Kramen

      Radera
  3. Nej, än tar det nog några dagar innan kroppen vant sig vid den nya tiden. Helt plötsligt är det svårt att både somna om kvällarna och vakna om morgnarna.

    Det är så fint med fina kollegor. Ofta är det de som gör det värt att gå till jobbet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är lite känslig för den där tidsomställningen och att kroppen ska hitta hem i den.

      Kollegor som är bra är guld värda, de utgör en så stor del av ens liv.. det vet man ju aldrig innan man börjar på ett arbete vilka man ska möta varje dag och hur de fungerar att arbeta ihop med.

      Ha en fin dag.

      Kramen från Liv

      Radera
  4. åh vad mysigt att ha det så på jobbet, det underlättar :) Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör en enorm skillnad. Hade bra kollegor även på mitt tidigare arbete men där var det andra saker som inte var bra.. och de kollegorna har jag tagit med mig som vänner idag.

      Kramar

      Radera
  5. Wow! Jag visste att du var en cool brud men att du kunde vända solen visste jag inte! ( drygar mig bara) Vilken fin tavla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tänkte inte ens att det kunde tolkas så.. och så cool är inte ens jag :)
      Visst är den fin, jag är jätteglad över den.

      Kramen

      Radera
  6. Solen bor där du är! Ha en fin fin vecka! Kram k

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde den bodde hos dig!
      Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen