fredag 16 mars 2012

Ibland har jag så dålig karaktär...

.. och den här dagen är en sån dag när den sidan visade sig för mig.

Istället för att göra några snabba ärenden och sen åka hem och städa lägenheten så blir jag uppringd på väg till stan. Spontanfika med en vän, javisst säger jag och tänker att eftersom jag ändå slutar tidigt på fredagar så jag kommer ju inte att bli så sen. Min vän bjuder på klokheter och mod över en latte vid Mariatorgets kant.

Efter vår fika går jag för att göra mina ärenden och då ringer nästa vän för att höra om jag är på stan och vi ska hitta på något. Jag hör mig själv svara ja och sen dröjer det inte förrän jag sitter och skrattar tillsammans med henne över en underbar kardemummabulle. Hon vill titta efter en bok på rean men som den bokmissbrukare bokbrukare jag är så är det jag som kommer ut med kassen full och ett saligt leende på läpparna.

Att ha dålig karaktär kan bjuda på sköna stunder och nytt att läsa och en skön start på helgen. När jag kommer hem så dansar dammtussarna hambo i hörnen och de får de väl göra någon dag till. När det oväntade bjuder upp till dans är jag ofta snabb på att svara ja. Bra karaktär får jag fila på en annan dag.

Jag kanske inte alltid gör det rätta men oj vad roligt jag har på vägen. 


18 kommentarer:

  1. Haha..en sann livsnjurare :-D kramar

    SvaraRadera
  2. Haha..en sann livsnjurare :-D kramar

    SvaraRadera
  3. För mig är det inte direkt en dålig karaktär :)
    Livet när det är som bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, men om du såg min lägenhet skulle du förstå.. jag är lite för bra för att strunta i vardagsmåsten och haka på vardagslyx.. men det är ju bara jag som drabbas och kul har jag :)

      Radera
  4. Jag tycker du har helt rätt inställning till livet. Njuter av stunden och livet och vad det har att erbjuda. Jag skulle ha gjort precis samma sak. damråttorna är änglarnas tofflor.... så det så... kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får trösta mig med det, men snart är de så stora så jag kan börja ge dem namn.. men idag kom en oväntad lucka så idag så försvinner de från svedmyralyan..

      Kramen

      Radera
  5. Det där visar på ytterst BRA karaktär. Du prioriterar det som är viktigt. Det som gör skillnad i livet!

    Och du får så gärna använda bilden. Det är ju DIN! Och tyvärr är det väldigt lätt att göra sånna, så jag kan inte ta åt mig äran så värst:-D

    Angående sångtexten: har inte tänkt på den på ditt sätt:-)
    Jag har mer tänkt att han inte ville väcka henne av hänsyn. Hon fick nog allt "det där" när hon vaknade ändå;-)

    Sov gott ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan visst ta åt dig äran, du tog dig tiden och det var du som gjorde den :)

      Tack för att du tycker jag prioriterar rätt men undra om min lägenhet skulle hålla med?

      Hmm.. jag är fortfarande misstänksam mot den där texten. Jag hade hellre blivit väckt, det går ju alltid att somna om :)

      Kramar

      Radera
  6. Det är det som är så underbart med dig. du är en spontan underbar livsnjutare.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta :) Men jag kanske borde hyra in nån som städar för det gagnar inte min lägenhet.. å andra sidan är det ju bara jag och lilla Marilyn monster som bor där.

      Kramen

      Radera
  7. Dammtussarna ligger fint där de ligger :) Jag tycker du är klok och gör bra beslut! Livsglädje om något.
    KRAM från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livsglädje är jag bra på, men ibland önskar jag att jag var huslig. Men det kanske kommer fram en annan dag :)

      Kramen

      Radera
  8. Fast jag tycker det där lät som BRA karaktär :-) Att ta spontana beslut, ta vara på de tillfällen som ges, kunna ändra riktning i stunden....

    Kram Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med stöd och tröst över nåt som gav mig liiite dåligt samvete :) Men ni verkar tycka att jag fattade rätt beslut..

      Kramar från Liv

      Radera
  9. Oh, jag vet inte om jag skulle kalla det där för dålig karaktär - snarare att fånga stunden. Sådana där spontana små infall ger ofta så otroligt mycket tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen