tisdag 20 mars 2012

01.36 tror jag nästan att klockorna stannar om så bara för en millisekund..

.. för då förändras bästa vännens liv då hennes dotter föds.

Jag har ställt om min mobilsignal och när den klingar till klockan 02.27 mitt i natten så ändras även mitt liv. Jag är nu även gudmor. Till den allra finaste lilla tös och mina ögon tåras. Ännu mer tåras de när jag pratar med min vän i eftermiddag och jag hör prinsessan gråta. Livets mirakel är svårt att slå.

20:e Mars 2012 kommer jag alltid att minnas. Då föddes den sista av de tre efterlängtade små mirakel som mina vänner burit under sina hjärtan. Universum blir aldrig mer detsamma och det känns helt fantastiskt.


4 kommentarer:

  1. härligt med nya små liv.. ett mirakel .

    SvaraRadera
    Svar
    1. De största av mirakel nån stans...

      Radera
  2. Livet är mirakel! Och tänk, själv råkar fylla år den 20 mars :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen