onsdag 21 mars 2012

En drottning från bloggvärlden möter mig utanför centralen..

.. det är inte första gången vi möts, men varje möte för med sig något nytt. Hon är på besök i stora staden och sätter guldkant på en vårsolig onsdag i Mars.

Di the queen bär en osynlig krona av klokhet, livserfarenhet och kreativitet som en pippidrottning av högsta klass. Kronan är osynlig om du möter henne på gatan, väldigt synlig om du möter henne i ett samtal.

Det känns alltid som om jag kommer inspirerad från ett möte med Di, med nya tankar kring livet och med tänkvärda inredningstips som jag tar med mig som tankar in i Svedmyralyan. Inredning är något hon har lätt för, något jag själv har lite svårare med men som jag är glad över när nån annan ser det jag inte ser. Min vanliga lösningsfokus blir lite låsningsfokus i en sån situation.

Under vår pastamiddag i Gamla stan så drar vi i livstrådar och diskuterar livsvägar. Ibland känns val solklara och lätta att urskilja och ibland är det snårigt i livets skog. Det gäller att packa matsäckskorgen väl med det man vill ha med sig och ta sig tid ibland att vila benen innan man går in på nya vägar eller fortsätter i de gamla fotspåren. I min värld är det bara man själv som egentligen vet vad man vill ha innerst inne även om det är förvirrande ibland.

Vi vandrar genom staden där stjärnor tänts, vårluften fortfarande är ljummen och där vattnet speglar stadens ljus. Vi vandrar alla ständigt på vår livsstig, ibland känns det lätt och ibland tungt men jag tror på att ha en vän vid din sida att utbyta tankar med och kunna ta stöd av på vägen. Färden blir både lättare och roligare då. Sen får man se vart man hamnar, det vet faktiskt ingen av oss något om.


6 kommentarer:

  1. Tack min vän för inspiration och klokheter i en skön stund! :) det är fint att ha dig som vän! Kramar

    SvaraRadera
  2. Bra bollplank kan man aldrig få för många av. Låter som om ni hade en härlig dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bollplank är guld värt :) Det lär jag mig mycket av.

      Radera
  3. Vad underbart med en klok vän och en mysig kväll.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles fantastiskt, tänk att bloggvärlden skulle bjuda på det :) Väldigt otippat.

      Kramen

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen