söndag 15 december 2019

Liv i luckan 15:e december- Har du gjort det omöjliga möjligt?


På min bröllopsdag vaknade jag intet ont anande att jag några timmar senare skulle göra “två man hög” det vill säga stå på min mans axlar. Men hyr man in två cirkusartister som frågar om man gillar överraskningar så är det precis vad som kan hända. Om jag hade vetat om att jag skulle göra det hade jag bara sagt: ”Det är omöjligt, det där klarar inte jag.” Men vet ni, det gjorde jag ju. Några av gästerna frågade efteråt hur länge vi övat, de hade alltså inte fattat att vi inte hade en aning och att det var första gången.


Det här är ett väldigt tydligt och konkret exempel men betraktar jag mitt liv ser jag att finns fler ”omöjliga” saker som har blivit möjliga. Som att få bedriva professionell coaching i en bransch där det sällan användes, som att bli dansledare trots scenskräck och att våga lära mig snorkla när längtan efter delfiner hjälpte mig övervinna en rädsla. Jag är säker på att du har sådana exempel i ditt liv och det kan vara en bra påminnelse om att du har uppnått ”omöjliga” saker och kommer fortsätta göra det. Så ta dig en funderare och inse att du är en möjliggörare.




Reflektionsfrågor: När gjorde du det omöjliga möjligt? Vad var det som gjorde att du lyckades? Vad säger det om dig? Vad mer kan vara möjligt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen