fredag 20 december 2019

Liv i luckan 20:e december: Vad skulle du göra om du trodde på dig själv till 100 procent?


Vad skulle du göra om du trodde på dig själv till 100 procent? 

Varför gör du inte det då? 

Vad kan vara ett första steg? 

Det här är en snabb och effektiv coachövning jag använt många gånger. Jag brukar ta en fråga i taget och låta coacheen (den som blir coachad) göra ett collage med bilder, rita svaret eller skriva ner det. Efter varje svar ställer jag följdfrågor för att gå lite mer på djupet. Nu fick ni alla frågorna på en gång men om man får en i taget så blir effekten större. Om nån coachutbildad läser det här så är jag mycket väl medveten om att man inte brukar använda frågeordet varför men här har det sin egna effekt.

Det är intressant att se vad som händer när vi tar bort begränsningarna, vilka drömmar som dyker upp. Enligt min erfarenhet så är det ofta fantastiska men inte ouppnåeliga saker man skulle göra om man trodde på sig själv till 100 procent.

Svaren på fråga nummer två avslöjar att majoriteten av hindren ligger i uppfattningar om sig själv eller rädslor. Man kanske inte vågar satsa på drömjobbet, utbildningen eller finna kärleken av rädsla för att misslyckas. Men om vi utgår från att det här livet är det enda vi har, vill vi då inte försöka att nå allt vi drömmer om?

Fråga nummer tre handlar om att börja ta steg i riktningen mot det man egentligen vill. Ett steg som kan vara början på den väg du själv vill vandra. Dit du egentligen vill gå om du trodde mer på dig själv. Fundera på vilket steg det skulle kunna vara och ta sedan det steget. Ett steg för dig själv och mot det du vill. Och du, vet du vad? Jag tror på dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen