tisdag 24 december 2019

Liv i luckan 24:e december: Du är unik och extraordinär



Du är unik, ett sjärnornas barnbarn skapad ur stjärnstoft och någon som vann miraklet livet. Du har något som ingen annan har och ditt bidrag är ditt, välj vad du vill göra med det. Ta en titt i spegeln för idag är det du som är innehållet i min lucka. Det är du som är unik, vacker, kraftfull och möjliggörare. Du kan vara magiker, stjärnströsslare och någon annans vackraste person. Du kan vara medkännande, självmedkännande och extraordinär. Se dig i spegeln och inse att det finns ingen som du.

En vacker dag fick jag en fantastisk låt skickad till mig från en vän och det är numera min pepplåt. Den fångar allt som jag skulle vilja förmedla till er och som jag önskar att ni alla inser. Spela den högt, läs texten och minns att du är en extraordinär varelse. Tack för att ni varit med på min lucköppning under december och skapat lite liv i luckan.

God Jul alla fina, jag önskar er en jul fylld med allt ni önskar.

Extraordinary being av Emeli Sande (texten är något kortad)

You are what God imagined, you are a true perfection
Baby, you're made of stars, don't let nobody tell you different
You are a lot of soul, mixed with a lot of magic
Look how the sky turns gold every time you're dancing
You deserve all the love, why don't you let it in?
Don't punish who you are for who once you have been
You've got a heart of fire, it's gonna take you higher
Just let it flow, look at you glow, you gotta know

That you're an extraordinary being
Yes, you're an extraordinary being

See, your anatomy is made up of those before you
Gold is your history, you're standing upon their shoulders
See, you're a China getting to hide the cowards
Look how you're flying now, check out your super powers
You deserve peace of mind, you deserve all the laughter
You are one of a kind, you deserve happy ever after
Oh, how the tides are changing, feel how your heart is blazing
You gotta breathe, you gotta see, you gotta believe

That you're an extraordinary being
Yes, you're an extraordinary being, that's right

It's not your fault that you're magic
Baby, you're pure fantastic
Endless love like the ocean
Sing your song and be certain
If the world kicks you to zero
Spread your wings like an eagle
Raise your hand to the sun
And know that you are someone





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen