söndag 8 december 2019

Liv i luckan 8:e december - Tillsammans


Tillsammans är nog ett av de finaste ord jag vet. När man gör saker tillsammans så delar man upplevelsen. Igår var jag på fest med vänner och bekanta jag dansar tillsammans med och när jag ser mig om i rummet känner jag verkligen hur mycket jag tycker om dem och hur vi tillsammans skapar och delar glädje.  Något av det roligaste jag gjort i mitt arbetsliv är ofta det jag gjort tillsammans med kollegor där vårat olikheter har blivit våra styrkor. Tillsammans blir vi resursstarkare.

I livet och verkligen nu i juletid så vill jag vara tillsammans med min familj och nytillkomna familj  De och mina vänner är mitt viktigaste tillsammans .

Reflektionsfrågor: Vad innebär tillsammans för dig? Vad tycker du om att göra ensam och vad gör du gärna tillsammans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen