söndag 31 januari 2010

Heaven's here on earth..

.. sjunger underbara Tracy Chapman och jag håller med henne.

Under veckan så har jag träffat flera jordänglar som helt enkelt gör mitt liv och den här världen till en bättre plats att bara vara på genom att bara vara sig själva. Två skrattande jordänglar med öppna hjärtan och som följer sina drömmar träffar jag i indisk miljö i måndagskvällningen. En gång arbetade vi tillsammans och lite visste jag när jag träffade dem första gången att vänskap skulle utvecklas. De har hjälpt mig med kloka ord, humor och sina erfarenheter men även med sitt stöd.

En annan jordängel träffade jag igår nämligen min härliga coach. Med sin värme, humor och kloka frågor så öppnar jag upp rum inom mig och ibland visar sig krav för mig som jag inte vet om att jag själv ställer på mig själv. Visioner bleknar ibland av hinder och rädslor men när jag går hem i den vackra vinterkylan så är det två ord som snurrar: GLÄDJE och LUST. Jag vill leva i glädje och göra det som väcker lusten inom mig och ha roligt. Be allvaret med kraven att vika åt sidan lite oftare och bara leka. Jag ler där jag går och känner att sannerligen så är himlen ibland här på jorden och änglarna visar sig bland de personer jag möter. Jag tror vi alla kan göra en skillnad i varandras liv och många gånger när vi inte ens vet om det. Det kan börja med ett leende...

9 kommentarer:

  1. Härligt Vida - Tack!

    En riktigt bra peppningsvideo.

    Varma hälsningar!

    SvaraRadera
  2. Åter igen skriver du rakt in i mitt hjärta!
    Tack för att du finns och sprider glädje i världen.

    STOR kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg :) kraaaaam Di

    SvaraRadera
  4. ja du min vän...DU är allt en ängel på jorden du och jag är glad att du finns och att jag får ta del av dina ord funderingar och livsvinklingar

    kramar

    Emma

    SvaraRadera
  5. En av dem är du.
    Jag önskar dig en fin vecka full av lek!

    Kram, Annelie

    SvaraRadera
  6. Av hela mitt hjärta....Du är min jordängel!!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  7. Vänskap och vänner är det finaste vi har och de ska vi vårda ömt.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt med glädje och lust!
    Krma

    SvaraRadera
  9. Härligt!!! Änglarna finns runt oss och allt vi behöver göra är att sträcka ut en hand. Kram!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen