tisdag 7 maj 2013

Under rosa valv..


... växer körsbärsdrömmar.

Förundrade över dess skönhet och förgänglighet samlas vi och njuter rosa drömmar mot himmel blå. När körsbärsträden blommar i Kungsträdgården väcks sinnen till liv. Jag och min vän kan inte se oss mätta på blomsterprakt, jag önskar jag kunde klättra upp bland det rosa och vila i blomhavet under solens strålar i himmelsfamn.

När värmen kommer och den skira grönskan spirar så vill jag inte gå inomhus. Jag tror många njuter den varma sommarkvällen långt efter solen gått ner ikväll. Själv samlar jag stunder som denna och kvällar med längtan i så många former. Mitt i ett steg längs med minnenas allé tillsammans med en vän finner jag en scen i min bok. Inledningen nedtecknas i tanken så länge.

När kvällen sänker sig över taknockarna i staden så tackar jag dagen för all den skönhet, vishet, inspiration, hopp och kärlek den burit med sig. En dag som är en investering på livets sparkonto där räntan är hög.


12 kommentarer:

  1. L j u v l i g t!
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannerligen ljuvligt ♥
      Det är så vackert så det går knappt att ta in.

      Radera
  2. Vackert... nu har din blogg blivit en av mina frukostbloggar!
    Det gäller att börja dagen på ett bra sätt!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, vilken oerhört fin komplimang ♥

      Radera
  3. Det är svårt att säga vilket av alla vårtecken som är det vackraste eller mest efterlängtade, men vi kan kanske vara överens om att blommor och grönska i alla dess former kommer högt upp på denna lista! Det är underbar att se hur naturen nu antar en annan skepnad. Våren och sommaren har varit efterlängtad och nu verkar det som om de äntligen är på ingång. Underbart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt.. att få förundras över naturens förändring.. jag hänförs varje gång.
      Kramar ♥

      Radera
  4. Finns det något ljuvligare än Kungsans körsbärsblommor? Där skulle jag kunna lägga mig på rygg och bara njuta av prakten och färgerna. OM inte risken för att bli nedtrampad av raska fötter som ska vidare till nästa sevärdhet.

    Det är riktigt tragiskt att det inte finns en körsbärsdal i verkliga livet, där lugnet råder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårslaget.. jag skulle också vilja ligga på rygg där.. eller helst klättra i dem men jag tror att dess grenar är för sköra. Att plantera sig en körsbärsdal vore magiskt men de blommar ju så kort tid.. men tänk att vandra där.

      Kramar från Liv Hej härliga du!

      Här har jag helt svepts med av hektiska härliga dagar och fina saker på fritiden och då har mailet blivit liggande.. och imorgon ses vi tillsammans med andra härliga coacher. Det ser jag verkligen fram

      Radera
  5. Älskar när det blommar och körsbärsträden i Kungsträdgården vill jag uppleva! Lycka att du kan njuta av dem! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är magiskt, jag gick dit igår igen för att bara insupa dem med alla sinnen.. är egentligen sugen att åka dit en tidig morgon när man nästan är själv.. vore så mysigt.
      Kramar från Liv

      Radera
  6. Jag måste bege mig till de rosa blommor jag sett här i vår stad och knäppa en bild eller två. De växer i ett annars tråkigt bostadsområde, och jag är glad att de finns just där.

    Och det där med att tacka dagen... Det gör jag också, och det har förändrat synen på mitt liv. Har insett hur enormt mycket jag har att vara tacksam över.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är magiska, jag kan inte sluta förändras över allt som står i blom och bara njuta, njuta och njuta.. underbart ♥,

      Att tacka livet, dagen, stunden gör verkligen hela skillnaden.. det har precis som för dig förändrat livet fundamentalt. Så oerhört enkelt men ändå så kraftfullt.

      Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen