onsdag 8 maj 2013

Solsken möter känslan av ledighet

... när jag idag arbetar halvdag och är ledig resten av veckan.

Solen skiner och jag vill inte gå in, dansen som väntar till kvällen ligger flera timmar bort. Så jag bestämmer mig för att köpa med fika och åka till mitt klätterträd.

Det blir en skön timme där jag vilar mig mot stammen och tittar ut över solglittrande vatten. I min blommiga klänning så dinglar jag med mina bara fötter och njuter stunden.

Sen vilar jag på rygg i solens sken på en gräsmatta innan det blir dags att kliva in i dansen och den närvaro och samvaro som finns där. Glädjen fyller hela mig när jag dansar, det är en form av livselixir för mig.

Denna fantastiska onsdag har bjudit på så mycket gott. Både glädje, vila, njutbara stunder och all tid i världen. Jag behöver kontraster för att känna att jag kan måla livet från den palett med härligheter som det bjuder. Både vilan, ensamstunden, en middag med vänner och dansen ger mig återhämtning, vila och energi. Men jag behöver alla fasetter för att må bra. Idag fick jag just det.

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig egenstund med blommig klänning, bullar, kaffe och dinglande fötter. Här har det i motsats till din fina dag varit tungt och trist och frustrerande. Vi strejkar... och den bild, skev och bara halvsann, som massmedia, arbetsledning och i viss mån andra yrkesgrupper som jag trodde var mina kollegor, målat upp idag, har gjort mig så ledsen och tom och apatisk. Jag får försöka hitta ett klätterträd imorgon, tror jag... Godnattkram från Bergen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var magiskt.Jag behöver såna stunder för att kunna njuta såna tunga dagar.

      Blir ledsen över när saker blir snedvridna och jag förstår att du känner dig besviken.. men hoppas ni finner förståelse och att du finner ett klätterträd med fridfulla stunder.
      Varmaste kramen från Liv

      Radera
  2. Känner hur jag bara dras med in i allt det ljuvliga. En underbar dag, helt enkelt! Jag vet inte riktigt vad du ägnar dig åt för dans, men oavsett vilken kan jag bara säga att jag håller med! Jag tränar Bollywooddans, dansar fuldans hemma i köket i stort sett varje dag och passar gärna på att ta en svängom på dansgolvet de få gånger jag är ute på krogen. Jag älskar det! Jag vill ha glada låtar och mycket utrymme. Det är som att dans fyller hela kroppen med glädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en alldeles särdeles underbar dag <3

      Dels så tränar jag vissa fantastiska danspass på friskis... med massa olika dansstilar.Men sen har jag även dansat Lindy hop till och från genom åren <3 Jag älskar också dansen och den är viktigare än vad jag insett.. och det handlar så mycket om glädje och det vill man ju bara ha mer av... oavsett om det är hemma i vardagsrummet, på en dansbana, inne på en klubb eller på ett pass där man för en stund leker med olika dansstilar.

      Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen