torsdag 30 maj 2013

Mitt hjärta är fyllt av..

... syrenlycka, ballonglängtan och livets konfetti. Vad fyller du ditt med?

Min syrenlycka symboliserar närvaro, härvaro och tacksamhet över det som är just nu. Imorgon kanske syrenen blommat ut men tacksamheten finns kvar och i närvaro finner man ny lycka. Min längtan efter ballonger är hoppet, drömmarna och det som fyller mig med energi som finns och lyfter mig och min själ över marken. Ballonger som gör lite som de vill och sprider glädje. Ett knippe ballonger kan lyfta den gråaste dag.

Livets konfetti är det jag strösslar över dagarna och som ibland faller över mig utan att jag anat det. Idag föll två sms från två olika vänner som har funnit nya jobb och vandrar in på nya spännande livsstigar. I en fika möter jag någon som jag känner igen i mig i tanken, glädjen och närheten till skrattet. Jag äter en hjärtpralin och tänker att vänskapsströssel är bland det vackraste jag vet medan samtalet tar nya vändningar. I syrenens doft så sjunger min vän en sång från sitt land. Solen skimrar i vårt hår och livet blir ibland inte godare än så.

Att fylla hjärtat med kärlek till livet självt, de som finns där och alla vackra stunder gör att mitt hjärtas trädgård blommar året om.


14 kommentarer:

  1. Mitt hjärta rymmer ullängtan, raukmagiska solnedgångar och baravaratillsammansstrålar...;-) Om lite drygt en vecka bär det av till Gotland, bara vi två och tiden och sommaren och kärleken och njutningarna och lugnet och friheten och... ... Ha en fin kväll! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka härliga och magiska ting ditt hjärta rymmer.. och vad jag unnar dig denna fina semester med kärleken.. det är ni båda värda.
      Kramar

      Radera
  2. Härvaro vilket fint ord! Du skriver så man ryser av glädje och eftertanke. Jag njuter av kryddväxter, av att solen skiner, att jag mår bra igen när jag insåg att man bör äta för att orka och alldeles strax ska mina kryddväxter få ett eget bo. Tänk! Livet är faktiskt riktigt härligt.
    soliga kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om order härvaro, vet inte om jag fann det i min egen tanke eller om jag läst det nån stans..Kryddväxter och att hitta den mat som fyller en med energi är så himla viktigt. Livet är härligt.
      Kramar från Liv

      Radera
  3. Svar
    1. Detsamma, men det vet jag ju redan att du gör. Kramar

      Radera
  4. Tack för att du förgyller mitt liv och att du påminner mig om att vara tacksam och se det lilla i livet. Du skriver så fint att det berör mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne-Maj. Det ser jag som nåt stort att du finner något i mitt skrivande. Kramen

      Radera
  5. Du beskriver det så ljuvligt! Stor kram till dig. Härvaro - vilket bra ord!

    SvaraRadera
  6. Åh!
    Så himla fint!
    "Syrenlycka" skriver du!
    Och när jag läser ditt inlägg känner jag ju hur jag förstår precis!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt, att du förstår ♥
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen