söndag 9 november 2008

Min syster skapar med sina händer..

.... och i mina kliar det när jag betraktar hur hennes hantverk växer fram. En dag när tålamodet finns där ska jag lära mig sticka och virka för jag tror att det är rogivande. Tills dess skapar jag på annat sätt.

Min prickiga Orkanliakjol är på men dansen som var tänkt blev inte av, den får vänta en vecka. Är trött och behöver vila och vill dessutom umgås med min syster. Vi dricker the och lyssnar på regnet som slår mot rutan. Jag beundrar min systers händighet, kreativitet och skaparlusta. Beundrar även min lillebrors musikalitet och tålamod i det och glädjs över att vi idag kunde umgås några timmar på mitt favoritfika Cafe Mineur i gamla stan innan han och flickvännen vände åter till Dalarna.

Vi kokar ännu en kopp the, min syster lägger undan virkningen och vi tänder ljus och jag känner mig lyckligt lottad som får ha henne här just nu och att just hon är min lillasyster. Universum vore helt enkelt inte detsamma utan henne.

8 kommentarer:

  1. Det är riktigt kul, tycker jag, att få så positiv respons på sina inlägg. Trots att de bara är som lite sporadiska gästspel.

    Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej vida!

    Det är så roligt att läsa hur du tar tillvara alla "små" tillfällen och upplevelser i livet. De behöver ju inte vara så "omtumlande" som mina - haha

    SvaraRadera
  3. Urfin kjol tycker jag :)

    Att ha syskon är att ha vänner för livet och det är GULD

    kramisar
    Emma

    SvaraRadera
  4. Snygg kjol.
    Skönt att umgås på ett mysigt fik och med sin familj. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du har din syster på besök.
    Jag blir galen om jag inte har nått kreativt för händerna.
    Förr stckade jag mycket men det är för jobbigt för lederna så de senaste åren har jag broderat och nu gör jag mest kort.
    Jättefin kjol.....har du sytt den själv?
    Ha en skön kväll vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte skapa en länksida till dig som besöker min blogg. Så jag kommer att lägga upp en länk till din sida som tack för att du besöker mig och skriver lite om dig själv i kommentaren i inlägget som heter "Enbart länk till dig!" http://enbart.blogg.se/2008/november/enbart-till-dig.html

    Så gå in till mitt inlägg svara på ett par frågor och länka till mig så länkar jag tillbaks.

    PC

    SvaraRadera
  7. Det är så livet ska vara... att man har syskon som går bredvid i det stora universum. Som man vet tar emot en om man råkar falla lite i livets villervalla!
    Då är syskon en gåva...!

    Varm kram...

    Ps. Snygg kjol...

    SvaraRadera
  8. Hej Vida,
    Nu äntligen orkar jag gå in på andras sidor och låta mig inspireras.
    Din sida är verkligen superhärlig.
    Kul med din syster som är händig.
    Det är du också, väldigt kreativ kan jag tänka.
    Ska börja läsa din sida lite oftare för den gillar jag skarpt.
    Många kloka ord du har.
    Själv ska jag börja virka en filt åt min systers bebbe som kommer snart.
    kanske det kan vara en bra sorgeterapi.
    kram Anne

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen