lördag 11 juli 2009

Inspiring others towards happiness

brings you happiness.

Citatet på dagens yogi the-påse överrenstämmer väl med min filosofi över livet. När människor inspireras att finna sin egen lycka genom att gå sin egen väg och följa sina egna drömmar så blir det ringar på vattnet och ger även mig lycka. Det är det som gör det så fantastiskt roligt att få arbeta med coaching.

Happiness står det även på mitt halsband som min smyckesskapande vän Lisa har gjort. När jag ser det så tänker jag ibland, kan jag välja lycka nu? Finns det något att vara lycklig över just i detta ögonblick? Idag har det varit många saker. Att bli hämtad av vänner för promenad, rabarberplock och lunch i deras trädgård. Att sitta under solens varma strålar och lyssna på sommarpratare med en varm thékopp i handen och se hur stickat hantverk växer fram i min väns händer.

En nyvaken pojke med stjärnögon kryper upp i min famn när vi fikar. Då känns det självklart att jag kan välja lycka. Den pojken bär samma namn som min musikaliske bror som är på besök och väntar i min lägenhet med sin vackra flickvän när jag hemåt återvänder. En bror på besök väcker också lycka inom mig. Det är viktigt att ta hand om sådana stunder.

Nour El-Rafei uttrycker det så vackert i sitt fantastiska sommarprogram. Hon säger:

Ta hand om livet.Varje människa du träffar är en del av livet om än en väldigt liten del. En del av livet är fortfarande en del av livet.

Det får avsluta dagen, en enkel uppmaning att ta hand om livet och de möten som kommer i er väg. Jag tror att det gör en skillnad och jag tror att det sprider sig som ringar på vattnet likt den inspiration du faktiskt kan ge en annan människa. Kanske när du minst anar det.

7 kommentarer:

  1. Ja det är sååå härligt att se och följa människor som utvecklas och gnistrar i takt med den egna potentialen. De e härligt de se...
    Kram och ha det gott med brorsan

    Kram'
    Emma

    SvaraRadera
  2. Nästan alltid räcker det med ett leende och ett "Hej, vad roligt att se dig".

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte annat än instämma...

    Varma hälsningar!

    SvaraRadera
  4. Åh! Att välja lycka... det skall jag helt klart föra vidare! Nu när jag liksom kan lite mer.

    SvaraRadera
  5. Har funderat på coaching. Blir det att dra andra människor framåt, puffa och hjälpa eller är det mer en process hos den man coachar? Funderade i termer av energi, kostar det dig mycket energi att coacha?

    SvaraRadera
  6. Hi thегe ѵеry niсe website!
    ! Guу .. Excellent .. Ѕuperb ..

    I'll bookmark your blog and take the feeds additionally? I am happy to find a lot of helpful information here within the put up, we'd liκе ωоrκ out
    more tесhniqueѕ on this regard, thаnk yоu
    for shaгing. . . . . .

    my homеpage ... ringing in ears treatment

    SvaraRadera
  7. Ні there mаtеs, how iѕ the ωhole
    thіng, anԁ what you want to ѕaу concеrning
    thіѕ pіece оf writing, in mу viеω its tгuly awesome for
    mе.

    Cheсk οut my web pаgе: can you get rid of herpes

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen