söndag 5 juli 2009

The pirate of..

... the blog is back. Johnny Depp släng dig i väggen!

Jajemen, nu är jag tillbaka. Läste att Vida frågade om något skulle ändras innehållsmässigt och jag tycker att jag borde få mer utrymme och uppskattning. En schysst lön vore ju inte fel heller, vem tackar nej till en kappsäck med guldpengar liksom och ett par coola rayban-glajjor.

Nåväl, här uppe i Norrland har vi idag 11 grader vilket tydligen ska vara en himla skillnad från de 27 grader som fläktade kring stugan för några dagar sen. Inte för att det spelar nån roll för mig men för människorna är det tydligen det viktigaste . De huttrar och Vida muttrar för att hon inte får använda en sommarklänning. Intresseklubben antecknar liksom. Eller som Vidas mellanstadielärare brukade säga:
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Katten Niquita däremot har piggnat till avsevärt och har nu ingen förståelse till varför inte hon får springa fritt ute som alla andra sköna katter. Hon får inte hoppa i möbler heller så här byggs trappor upp till liggplatser och sen har hon ju sin egen lilla bur som morfar byggt. Men utbrytarkungen Niquita rev så klart sönder taknätet och smet ut och spatserade runt på gräsmattan så nu har de fått säkra nätet. Så nog är hon på bättringsvägen.

Hon kunde ju inte ens stå när hon kom hem och när hon väl gjorde det så vinglade hon omkring så man fick hålla sig ur vägen. Så nu kan vi alla pusta ut för även en liten bloggpirat som jag blev orolig. Men nu så har hon den här trendriktiga västen som egentligen skyddar hennes bandage (som skyddar en skena). Hon protesterar inte ens när Vida byter den varannan dag utan sitter lydigt still, hon kanske rent av tycker att vitt klär henne.


Annars händer verkligen inte så mycket (som vanligt när Vida är på semester), hon läser, sitter och filosoferar på stenpiren i älven, sen fikar hon och äter gott. Idag slog de på stort och betalade hela 30 kr för tre personers fika när de var på café i kyrkans regi, men som tur var så hittade Vida lite fina smycken på samma ställe och så var de uppe i Stockholmspriser totalt. Men Vida får ju bara för sig att hon fick dem på köpet nästan (vad hittar man inte på för att försvara ett köp?).

Sen har jag upptäckt en av Vidas nya laster, hon kollar på bloopers (tabbar/bortklippta scener) och så skrattar hon HÖGT så rutorna skallrar(som vanligt). Undrar om någon snart anmäler henne för störande av allmän ordning, om jag hade haft öron så hade jag försökt att stämma henne för då hade de trillat av så högt som hon skrattar. Youtube verkar vara ett helt träsk för nån med den lasten i alla fall, undra om man kan spärra sidan. Vänner och Seinfeld bloopers är de hon skrattar högst åt... vet inte om ni gör detsamma men som den omtänksamma bloggpirat jag ändå är så bjuder jag på dessa.

Tiddelipom!

/Bloggpiraten- på allas läppar





13 kommentarer:

  1. Det där med en massa gullpengar var bra. Det ska du önska till Vida och ta gärna en kappsäck till mig med så jag har råd att ta mig semester. När du ändå önskar liksom...

    Hälsa Vida att hennes sida är jättesnygg!

    SvaraRadera
  2. kul att höra ifrån dig lite granna :)
    skönt att höra att niquita mår bättre (vad snygga ni är på bilden!)
    hälsa vida att bloggen ser jättefin ut i sin nya dress :)

    kramelikram

    SvaraRadera
  3. Fina Liv!

    Kollar också gärna bloopers! Och making of efter en film. Vill liksom inte missa något.

    Lilla kissen klär fint i sin väst, hade den bara varit gul eller brun vore det retro utan dess like! Den ser nästan lite virkad ut...

    allergiska sommarkramar
    Johbur

    SvaraRadera
  4. Tack för bloopers! Skönt att skratta lite...

    Varm kram både till en bloggpirat och en Vida...

    SvaraRadera
  5. Härligt att piraten är tillbaka.
    Skönt för Vida ned en semestervikarie här på bloggen.
    Bloggen ja.....vad fin den är.
    Verkligen jättesnygg.=)
    Så skönt att kissen är på bättringsvägen.
    Ha en fortsatt härlig semester!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tjenamors galosch...Kul att höra ifrån dig så här mitt i sommaren...
    Skönt att höra att lilla hjärtat är på bätttringsvägen

    Jag tycker du ska hälsa Vida att den ny outfiten på bloggen är kanon också

    Kramar
    Emma

    SvaraRadera
  7. Härligt att du håller koll på Vida där på semestern :) Vida kanske behöver ytterligare en kappsäck med gullpengar för att kunna bidra till Norrlands affärsverksamhet ;) och så snygga ni var där och vilken tur att du finns och stödjer både sjuklingen och Vida! Stor kram på dig och välkommen åter!

    SvaraRadera
  8. Har du en stuga i norrland? Vart har du den någonstans?

    Vicki

    SvaraRadera
  9. Oj vilket bandage! som kläder..nästan, tur för kissen att det blivit kallare väder.
    Ett skratt förlänger livet. Du kommer att bli jättegammal :)

    SvaraRadera
  10. Har släkt i norrland men inte så långt upp. Var uppe förra sommaren. Släkten har en stuga mellan Delbo och Huddiksvall,mitt i skogen. Sedan brukar jag vara i Sundsvall och Söråker.

    Fast i år kommer min kusin ner så det blir ingen norrlandresa i år.

    Vicki

    SvaraRadera
  11. Du och Vida gör helt rätt i att bara chilla och njuta.
    Vet bloggpirater inte att konsumtion är bra för vår ekonomi, vi måste konsumera för att lyfta oss ur lågkonjunkturen. Men bloggpirater är kanske inte intresserade av nationalekonomi? Vida är säkert medveten om ekvationen och gör sitt bidrag till att få världen ur lågkonjunkturen. ( :
    Bloppers är ett toppensätt att få upp humöret på.

    SvaraRadera
  12. Jamen kul att du är tillbaka. Och synd om Vida som inte kan bära sommarklänning tycker jag.

    SvaraRadera
  13. Tack för hälsningen. Du har en fin blogg, gott att katten har repat sig

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen