lördag 3 oktober 2009

Böcker lästa i September 2009...

Jag skulle säga att jag som den inbitna bokmal som jag är knappt läser något är ett verkligt uppenbart tecken på att det är mycket som hänt under månaden och att min koncentration inte är vad den brukar vara. Så för någon som läser 6-10 böcker i månaden så är 3 böcker lite pyttigt. Men jag har haft viktigare saker att koncentrera mig på det vill säga livet, min återhämtning och att bara vara.

De tre böcker som trots allt blev lästa är:

Sucka mitt hjärta, brist dock ej av Mark Levengood
En bok som i mitt tycke är alldeles, alldeles underbar. Underfundiga, kloka och vackra skrivna funderingar om livet. Jag ler ofta när jag läser eller så rynkar jag pannan för att jag fått något annat att tänka på. Ibland glömmer jag bort att andas och det är när något är riktigt, riktigt bra.

The adventure of life del 2 av Vida
Som jag berättat tidigare så har jag beställt min blogg i bokform via blurb. Det var pedagogiska mammans önskemål från början och jag är glad att jag följde det även om jag ibland suckar över felskrivningar eller layoutmissar jag gjort. Men det är en skön känsla att kunna läsa texterna i bokform och det känns lite mer beständigt än att de bara ligger på nätet.

Eclipse av Stephanie Meyer
Fortsättning på den serie jag började läsa förra månaden. Vampyrlitteratur som jag sugs in i och som är räddningen när koncentrationen är som den är för annars hade nog inget blivit läst.

Nu är det ny månad och nya böcker som gäller.

5 kommentarer:

  1. Hej! Tack för omtanken. Och lite Mark L är aldrig fel. Jag upphör aldrig av att förvånas av hur genuint vänlig och positiv en människa kan vara. Utan att vara en mes.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att få läsa om din läsning! Och vad jag blev sugen på att beställa en sådan bok!

    Kram, Annelie

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns pyttigt med så få lästa böcker... själv lider jag av att inte hinna med, eller tro mig hinna med, att läsa. Förr läste jag hur mycket som helst... och överallt.

    Att samla blogginnehåll, eller delar av, har jag tänkt på. Mamma skulle få det, hon gillar vad jag skriver. Men... det skulle bli en tjock bok har jag förstått. Kan man göra tjocka böcker på Blurb, eller är det ca 20 - 40 sidor där med?

    SvaraRadera
  4. Andrej: Håller med, Mark är så himla skön helt enkelt.. och rolig.

    Svartanova: Det kan jag varmt rekommendera, jag är jättenöjd.

    Nina: Förstår att det inte hinns med, jag är nog en sån som läser överallt. Jag har alltid en bok i väskan helt enkelt och så läser jag på bussar, perronger och överallt men nu har det inte funnits någon inspiration. Mina böcker är på över 200 sidor och det finns ingen begränsning vad jag vet. Sen får man själv välja format och jag har tagit det billigaste men jag är nöjd med det.

    SvaraRadera
  5. Jag läste precis ut Ljudet av ditt hjärta och funderar nu på och jag ska bryta mitt köpstopp gällande böcker och köpa den fjärde och sista boken eller om jag ska ta mig an någon av de dryga 40 andra böckerna som väntar i bokhyllan...?

    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen