söndag 4 oktober 2009

Veckans skimrande solstrålar....

... har letat sig in bland höstlöv och kullersten.

Veckan som gått har haft många härliga livssolstrålar där jag samlat kraft men ingen blogginspiration och då får bloggen vara. Men jag vill minnas de här solstrålarna som gör livet mer färgsprakande så här kommer en fragmentarisk och omkastad sammanställning över dessa ögonblick:

* En mysig promenad på Kungsholmen med en vän som jag träffade för ganska strax ett år sedan och som är guld värd. Hon har kloka tankar och ett varmt hjärta.

* Vardagslyx med ansiktsbehandling hos världens bästa Christel.

* Alla dessa fantastiskt vackra löv som dansar runt mina fötter.

* Tre solrosor utdelade till kattvakt, middagsvärdinna och världens sötaste ettåriga systerdotter.

* Fika med en vän som jag inte träffat på flera år då vi bor i olika städer. Men vi har känt varandra sen -96 då vi läste spanska i Göteborg. Supermysig fika på mysigt café.

* Jag återgick till världens roligaste jobb efter sköna semesterdagar.

* 1-årskalas med världens goaste cheesecake hos lilla Alma. Mysigt att möta familjemedlemmar och systers trevliga vänner och söta katten Nemi.

* Hade tv-maraton med en av mina favoritserier pushing daisies. Älskar den serien helt enkelt, den gör mig varm i hjärtat.

* Ett sms från en vän som fick mig att bli tårögd och le ett leende som var bredare än Luleälven. Vad det handlade om? Jo, det här!

* Ashes and snow filmen på dvd

* Uttrycket "att vandra på månstrålar" som jag tar med mig från kloka Johburs inlägg.

* Att glädjas med en vän som ska på en spännande anställningsintervju.

* Rödvinskväll med smink med sköna tjejer.

* Ett fint brev från min mormor.

* Morgonpromenader genom denna vackra huvudstad. Har bytt ut min 25-min promenad mot en 45-minuters på morgonen nu när resvägen är annorlunda. Men trots att jag är en morgontrött person så vill jag inte byta ut det för allt i världen.

* Kickboxning som avslutning på veckan.

* Brevskrivning och mysfika på en handelsträdgård i höstsol ett kort stenkast från där jag en magisk dag i somras träffade min syster. Vid min sida har jag den fantastiska överraskningspresenten från Lady thirty, nämligen en höstlik retroväska från Orkanlia.

Jag vandrar vidare bland solstrålar, höstlöv, stormar och nyckfulla vindar på livets väg. Jag kan bara ta ett steg i taget men jag kan göra det i den takt jag önskar.

15 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än le brett när jag är här och läser hos dig. Du skriver så härligt, och formulerar dig så vackert. Det bara sprudlar liv överallt här.

    Tack för en härlig läsning!

    SvaraRadera
  2. Lika vackert som alltid.
    Vad jag behöver bli bättre på är nog att faktiskt inte blogga om inspirationen inte finns där utan att bara skriva när jag känner att jag har någonting att säga- då det känns roligt. Försöker att träna på detta nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. härligt!
    kul att du gillade väskan :)

    ha en underbar vecka!

    kramelikramar

    SvaraRadera
  4. Härligt glittrande diamanter i livskarusellen
    kramisar
    Emma

    SvaraRadera
  5. livsgnista :) dagens ord om dig! kramar

    SvaraRadera
  6. ja vilken härlig vecka :)!
    Sov gott!

    SvaraRadera
  7. Underbart. Underbart inlägg som får mig att le och tänka på allt som jag är tacksam över. kram

    SvaraRadera
  8. Så mycket härliga och mysiga och glada saker du räknar upp. :) Och visst är det så att man måste försöka tänka på de där roliga sakerna lite mer. :)

    Bamse kram
    M I N D I
    som blev nyfiken på vad det är för serie du har sett. Känner inte till den!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att du är en skimrande solstråle oavsett dag...

    Varm kram..

    SvaraRadera
  10. Tack till er alla skimrande solstrålar på denna vackra blogghimmel...

    SvaraRadera
  11. Åhhh nu äntligen har jag funnit din blogg. Din blogg och det du skriver är helt underbart. jag blir liksom varm, glad, lugn och lycklig. Tänker ofta på dig och är otroligt tacksam över att funnit en vän som dig. Du är en ängel :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen