söndag 26 oktober 2008

Tärningen är kastad..


.. och spelet kan börja. Platsen är Rålambshovsparken och senare ett fik i närheten av Fridhemsplan där spelet fortsätter. Mina vänner är kreativa, slagfärdiga och varma i hjärtat men med unika personligheter. Det är sommar och gräset är grönt och nätterna ljusa.

Idag möts vi igen. Först i en källare där orientaliska rytmer nyss smekt väggarna och min dansande vän lärt ut sina färdigheter. Färden går sedan går färden vidare till ett café där samtalet virvlar likt ett löv i höstvinden. En vän som ännu inte bor i vår stad är med och det är en trevlig överraskning. Jag tycker om de här människorna helt enkelt även om vi inte ses så ofta.

Vidare går färden ut till en förortskyrka där min sjungande magiska vän tillsammans med sin kör väcker Duke Ellingtons toner till liv. Har sagt det förut och jag säger det igen. Mina vänner gör mig rik. Rik på insikter, erfarenheter, kreativitet, kunskaper, nya tankar och upplevelser. Det är jag oändligt tacksam för.

8 kommentarer:

  1. Att få avnjuta sin skönsjungande magiska vän i en kyrka en söndag i oktober...kan det bli bättre...jag bara udnrar liksom..och så good old Duke också. Låter splendido faktiskt.
    Jag har en dotter som sjunger och en gång sjön hon tillsammans med en kille Winnerbäcks "kom änglar " i en kyrka här i Dalarna och det var hel underbart kan jag lova. Skön kontrast.
    Ha en fin måndag och välkommen till en ny vecka med nya möjligheter
    Kramar
    Emma

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar dag. Vi syns senare idag.... kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga vänner du har!

    SvaraRadera
  4. Det är vänner, nära och kära som är rikedomen i livet :-) Kramar...

    SvaraRadera
  5. Ja, du är verkligen rik. Själv kämpar jag för att åter få in denna rikedom i mitt liv.

    SvaraRadera
  6. Livskrafter: Det måste varit fantastiskt... låter som en fantastisk kombination.

    Chissra: Tack för idag. Du e bäst!

    Matte: Det kan du lita på. Bäst i hela världen tror jag.

    Gisan: Visst är det.

    Maria: Önskar verkligen att du snart har det i ditt liv. Håller alla tummar jag har för det är så mycket värt.

    Kramar till er alla

    SvaraRadera
  7. Hej sötis. tack för igår. det var så mysigt. och du är en så underbar person
    kram
    Chissra

    SvaraRadera
  8. En bloggträff vore kul...

    men... jag flyttar till Sundsvall nu... så jag för börja gå redan ikväll :)

    Men kanske det går något billigt färdsätt... Jag är alltid öppen för att ses irl.

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen