måndag 7 december 2009

Böcker lästa i November 2009....

10 inlägg och 2 lästa böcker i November, det speglar väl hur mycket koncentration och skrivarlust jag hade. Är nog bottenrekord tror jag men samtidigt är jag stolt över att jag låter bli att prestationsblogga när jag faktiskt inte har något att säga.

I alla fall så läste jag följande böcker:

Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafon

Underbar bok, älskade hans bok "vindens skugga" och tycker mycket om den här. Tycker verkligen om sättet han skriver på och dessutom får jag vistas på gatorna i mitt älskade Barcelona under tiden. Absolut ett boktips men jag tycker att man ska läsa vindens skugga också.

Coaching for Pure Joy av fantastiska Eva Lilja

Eva var en av ledarna på kursen på Hawaii (och även när jag utbildade mig till coach). Kanonbra bok i coaching framförallt om man arbetar med det, ännu inte utgiven så jag känner mig mycket stolt att få ha varit med och läst sista utkastet innan den trycks. Det finns en del frågor och övningar där som jag kommer att själv ta mig tid att besvara för de är så oerhört viktiga.



2 kommentarer:

  1. Go´morgon och tack för tipsen :)
    KRAM
    Emma

    SvaraRadera
  2. Carlos Ruiz Zafons böcker har jag också på min att-läsa-lista. Kul att du tyckte om dem. :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen