söndag 6 december 2009

On your journey through the sands of time..

... leave tracks.

Den texten står på ett fint kort med en sköldpadda som lämnar sina spår i sanden. Det välkomnade mig i mitt rum när jag anlände till Hawaii.

Jag har tänkt på det där under min vistelse. Det är viktigt att vi vågar lämna spår efter oss och vi gör det alltid på ett eller annat sätt. Hawaii lämnar spår i mig. Den här resan har visat sig likt en diamant i mängder av facetter och vinklar. Det har varit en inre resa och en yttre resa samtidigt. Det har varit ledighet och vila men samtidigt hårt arbete och att möta utmaningar. Vackra vyer har blandats med spännande möter och insikter och jag har nya pusselbitar med mig hem till mitt livspussel.

Jag är oerhört tacksam för den här resan och allt den gett mig. Det kommer att komma inlägg och bilder som har sitt ursprung i resan. Livet lämnar spår i mig och jag vill lämna spår i livet. Så jag gör som sköldpaddan på bilden, jag lämnar mina spår i snön, vattenpölarna, sanden, på blomsterängarna och i morgondaggen. De kanske inte alltid syns men de finns där.

12 kommentarer:

  1. Tusen tack för dina ord om inlägget Liv. Det värmer verkligen

    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt...och ja jag vill jätegärna stråla samman med dig och Di i Blge nån dag :):):)kramar
    Emma

    SvaraRadera
  3. Jag är säker på att denna resa lämnat många fina spår och minnen hos dig och det ska bli spännande att få ta del av en del av dem.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det en mäktig känsla att vi alla lämnar spår efter oss.

    SvaraRadera
  5. Fint Vida!

    Det du skriver påminner mig om Tolle, och tankarna om att vi och allt annat är energier som för tillfället har en viss form och när vi dör så finns energierna kvar i det stora "Alltet" fast vi inte längre syns - i alla fall inte i den tidigare formen. Allting ÄR.

    Varma hälsningar!

    SvaraRadera
  6. Så sant!
    Vilket fint kort och vackra ord som jag sparar.

    KRAM från Eva cloudberrie

    SvaraRadera
  7. Härligt att lämna spår efter sig, det gillar jag!

    SvaraRadera
  8. Det är lugnt, jag förstod att det var du när jag läst en stund.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Dina inlägg är ren magi! Jag ser hur du flyter fram i blå virvlar från smattrande delfiner, och går med bara fötter i en gul sand som blir ett med dig...

    Vilka vackra syner du skapar hos oss, dina läsare. Tack!

    Tänker på fika och Marmelad...får jag höra mer magi då? :)

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Tänkvärda ord. Vi borde verkligen bli lite mer modiga och lämna spår efter oss. Inte tassa så försiktigt på tå som man många gånger gör i onödan.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  11. Tack för att vi får vara med på din resa :)!
    .. ibland funderar jag faktiskt på att öppna webshop... det börjar bli mycket saker nu ;).. jag får se..kanske :)

    SvaraRadera
  12. Så fint att läsa. Jag ser fram emot mer. :)

    Kram, Annelie

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen