onsdag 9 december 2009

Änglakramar och 24 paket...

... kom tll mig i måndags då min hemliga tomtes paket dök upp eftersom jag är med i en julswapp tillsammans med 25 andra hemliga tomtar.

Det är fantastiskt med alla dessa paket med spännande innehåll och min tomte har verkligen ansträngt sig och skrivit fina små kort med härliga citat (vissa kommer att dyka upp här i inlägg) och hängt pärlänglar på en del paket. Det värmer mig. En okänd tomte med stort hjärta förgyller mina morgnar detta gråmulna december utan en snöflinga i sikte. Jag älskar att överraska och överraskas, det är sånt som ger guldkant på vardagen. Det behöver inte vara saker utan kan vara ett fint sms, mail eller brev. Det kan vara en spontanfika eller en oväntad komplimang.

Livet överraskar mig hela tiden, ibland med stor glädje och ibland med förvåning men likväl så är det som en kalender där man inte vet vad som döljer sig bakom nästa lucka. Jag undrar just nu hur 2010 årskalender kommer att se ut, 2009 år dolde mängder av roliga och mindre roliga överraskningar bakom sina luckor. Men med okända människor som delar ut änglakramar och vänner som har de största av hjärtan så vet jag att det nånstans blir bra till sist och jag samlar på vackra, roliga och rofyllda stunder eller som min tomte så klokt uttryckte det:
Small moments
Big Memories

9 kommentarer:

  1. Åh att få överaska och bli överaskad är verkligen en liten krydda i livet.

    SvaraRadera
  2. Så härligt med julafton redan :):) Good things happen to good people you know
    kram på dig
    Emma

    SvaraRadera
  3. Så roligt med julkalenderbyte.Och spännande att se livet som en julkalender. Jag hoppas att vi båda får massor av trevligt luckinnehåll nästa år.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. En sådan fin och rolig idé!
    Det är roligt att både själv kunna överraska samt att bli överraskad.

    Kram

    SvaraRadera
  5. positiva kramar från en rysk!

    SvaraRadera
  6. myyysigt, det vill jag hänga på nästa jul. verkar helmysigt. ska bli sååååå skoj och ses på måndag, längtar massvis. fast jag inte läst boken alls.... men men, ska bli skoj iaf :)
    ha en helmysig helg vännen!
    kram kram

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen mys-pys med alla paket vi får öppna i December. :)
    Man blir lika glad och rörd varje dag tycker jag. :)

    Stor varm kram
    M I N D I

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen