torsdag 3 december 2009

Det enda jag hör är mina egna andetag...

.. och delfinernas egna skorrande och sång.

Jag simmar mitt ibland en delfingrupp på 30-40 delfiner. Minuterna går och jag är helt ensam i säkert 20 minuter. Det är bara vi, havet, min andning och solen som ritar sina gula glittriga streck ända från vattenytan och ner till botten.

Delfinerna simmar på rad, de cirklar runt som i dans och leker med varandra. De samlar löv på sina fenor och släpper dem. De vill att jag ska ta dem men jag kan inte dyka så långt ner. Det är ju knappt en vecka sedan jag tog mina första vattenfyllda och panikfyllda andetag och kände att kommer jag att fixa det här? Hur ska jag klara av att snorkla? Nu känner jag mig som ett med naturen.

Jag ler inombords och känner mig så lyckligt lottad, världen är blå och rosa för min nya mask har rosa kanter. Jag är här och nu, stor och liten på samma gång. Plötsligt kommer en delfin underifrån och överraskar mig med att simma kanske 30 cm ifrån mitt ansikte. Det är som den ler när jag rycker till. Jag är rädd att simma in i den (vilda delfiner ska man inte klappa, de ska inte ha våra bakterier) men den vänder sig om och nästan ler åt mig. Lite bus fixar du väl?

Jag simmar vidare och tänker att vad mycket jag har att lära av dessa vackra, underbara djur. Lek lite, sov lite, ät, andas och busa med personer som behöver det.

Mahalo!



(Obs, bilden är inte min utan en medresenärs som gett mig tillstånd att publicera den).

17 kommentarer:

  1. Åh! Jag ryser av välbehag när jag lsäer din delfinberättelse!

    SvaraRadera
  2. ojojoj vilken härlig upplevelse! =D Take care!

    SvaraRadera
  3. Detta var en stark upplevelse att bara läsa - tänk då att vara med om det IRL.

    Vilken grej!

    Varma soliga hälsningar till dig Vida!

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken upplevelse! Det är en fantastisk resa du är iväg på förstår jag. En resa som det märks att du uppskattar till fullo. Kramar...

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte ens föreställa mig den magiska känslan. Detta är verkligen ett minne för livet.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart!
    Kramar i mängder från Wanja

    SvaraRadera
  7. wow jag är här och nu! bra sagt o tänkvärt i vardagssurret;) kram K

    SvaraRadera
  8. Härligt härligt härligt :)
    jag får en gladtår i ögat när jag läser :)
    Mahalo!

    SvaraRadera
  9. det var jag det... som hade för bråttom :)

    SvaraRadera
  10. Det låter magiskt och helt otroligt underbart. Jag blir lite rörd.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Känsla...magi...livskraft..ja vad mer kan man begära..Det låter helt FANTASTISK
    kramar Emma

    SvaraRadera
  12. Tack! Om du är snabb så kan du vara med. Du kan gissa på alla gåtor som ligger uppe sedan starten tom i dag.

    SvaraRadera
  13. så underbart. delfiner, det är något magiskt med delfiner.
    ser framemot en fika snart och historier från resan.
    kram

    SvaraRadera
  14. Jag kan höra hur du njuter in i minsta atom. Underbart att läsa om, overkligt för mig som sitter i ett gråmulet, kallt Sverige.

    SvaraRadera
  15. Men åhhhhhh....:!
    Vilken upplevelse!!!!!

    Välkommen hem!!!!

    Kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  16. Ja gör det! Du har chans att komma ikapp om du vill vara med från nu!

    SvaraRadera
  17. åh, helt underbart! vilken lycka att få simma bland delfiner :D

    kramelikram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen