lördag 26 december 2009

Vila med familjen i Dalarnas famn..

.. är det jag gör nu.

Årets julklapp från mig var nog framförallt kaffe från Hawaii, önskearmband och en hemmagjord bloggbok (nummer 3 i ordningen) från Blurb.

Själv har jag unnat mig garn kombinerat med låg prestation när det gäller att sticka lite för nöjes skull. Avkopplande att se något växa fram även om det är den enklaste av stickningar. Vid min sida stickar pedagogiska mamman och min kreativa syster på långt mer avancerade saker men vi myser ihop och gläds åt våra alster.

Jag läser böcker och tittar på film. Under läsningen av Dan Browns senaste bok "Den förlorade symbolen" får jag ett tips om the intention experiment och fastnar länge på deras websida. Att vetenskapligt bevisa tankens kraft och att vi kan göra en skillnad fascinerar mig oerhört. Jag tillhör nämligen de som tror att det vi tänker har stor påverkan på oss själva men även hur vi betraktar världen och vad vi attraherar. Boken som har samma namn tänker jag beställa och läsa. Det blir en gåva till mig själv helt enkelt, en försenad julklapp kan man säga.

För som min kloka tomte (numera avslöjad som härliga Cloudberrie från Gällivare) i julswappen så klokt skrev så tror jag på att:

Miraklerna händer enbart de människor som tror på dem.

Så jag väljer att tro på mirakel och att vi alla kan göra en skillnad. Den tanken tycker jag dessutom stämmer väl in på julens budskap. God fortsättning på er alla, eller som min amerikanska vän Michelle brukar säga: Have the best day ever, but not as good as the next one.


7 kommentarer:

  1. Det låter som om du har spenderat några riktigt fina och mysiga dagar uppe i Dalarna tillsammans med din familj och visst är det precis så det ska vara så här års.
    Jag hoppas att det fortfarande kvarstår några lugna och fina dagar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har det lugnt och skönt. Och prioriterar samma härliga sysselsättningar som jag. :) Tack för dina värmande kommentarer på mina inlägg, jag ska tänka på dem. Dessutom ska jag skriva upp ännu ett citat som du lyfter fram, det där om morgondagen.

    Ha en riktigt god fortsättning!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. P.S Vad roligt att se bild på stickningen, boken och kaffet. :)

    SvaraRadera
  4. Det är något över det kreativa och stillheten i ett handarbete, oavsett vad det är..stunden med ett handarbete kan vara sånt jag saknar, förr gjorde jag alltid något vid tvn, nu tränar jag mig i att inte göra något alls :) fast datorn ersätter många stunder stickningen...tack för en härlig em och fick lite funderingar på hur jag kan gå vidare i livet, utan att ens blivit coachad ;)...Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad härligt allt låter. Ha en härlig fortsättning på ledigheterna.

    SvaraRadera
  6. Dan Browns nya, där sa du något. Mitt sängbord gapar tomt och jag funderade just på vad jag ska läsa. Jag får alltid nya ideér när jag hälsar på hos dig!
    Vad vacker din bloggbok är! Det är en riktigt BRA ide, där sa du också något till mej :)
    Jag beundrar alla som stickar, det ser rofyllt ut.

    STOR kram från Eva

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen