fredag 12 september 2008

Bloggpiraten rapporterar från höstlikt Svedmyra

Nu är det dags att sluta slappa och börja jobba igen. Måste ju göra min plikt som oberoende reporter på bloggen så att ni vet vad som händer. Mina tidigare reportage hittar ni i menyn till höger.

Här ser ni hur jag softar på stranden i sköna Gammelstad men nu får det vara slut på det och jag ska rapportera lite vad som hänt sen sist...

Vida har börjat bli misstänksam över att jag alltid tycks kika upp ur väskan när hon minst anar det men hon vet inte hur mycket jag verkligen sett och höööört. Men snart är hon varse om det! Hon blir alltid lika konfunderad när jag lagt in några rader. Nu är det ju ett tag sedan sist men det beror bara på att det är svårt att komma åt datorn, hon letar upp jobb, skriver ansökningar, mailar och spanar in läget på facebook. Men nu är det min tur! Det har ju hänt en del sen sist, så det är bara att kavla upp ärmarna och börja skriva var jag på väg att säga tills jag tittade ner på min kropp och insåg att jag har en ärmlös rosa outfit men det funkar nog utan uppkavlade ärmar. Men ni fattar vad jag menar..

Dels så har mitt kändisskap börjat gjort sig påmint. Jag har fått en egen inbjudan till middag hos Carrroline som gillar mig skarpt. Jodå, Vida var där också men det var ju bara för att jag skulle ta mig dit och hem (oavsett vad Vida inbillar sig). Sen har jag faktiskt spanat in Chissra också för det gäller ju att hålla koll på andra bloggare när man har chansen, knyta kontakter ni vet. Det kanske finns fler bloggar som behöver reportrar så att man kan tjäna sig en hacka.

Det mest konstiga med att vara reporter på den här bloggen är att det inte finns någon kontinuitet i Vidas liv. Hon gör så skilda saker som inte verkar hänga ihop. Bättre ställt är det ju med skärmflygaren som håller sig till adrenalintäta saker på fritiden som att flyga (jag hoppas fortfarande på att få följa med någon gång så att jag kan rapportera hur det är) och träning.

Vida däremot hon mediterar, hänger på fik och kickboxas. Hur hänger det ihop? Dessutom släpar hon med mig. Vida släpade alltså med mig på tibetansk klangmeditation. Man var ju alldeles skakis i hela kroppen efteråt. Vida var lyrisk och det enda jag tänkte var att hoppas ingen ser mig i ett sådant här sammanhang. Meditera är liksom inget för mig. Jag är cool hela tiden ändå!

Sen har ju kickboxning börjat, det är däremot ett sammanhang jag gärna vistas i eftersom det känns lite coolare. Gnolar lite på "Eye of the tiger" när jag hänger på kickboxningsklubben. Kanske skulle! införskaffa ett par coola shorts med BP sytt på rumpan. Vida ser inte så cool ut men vääääldigt rolig ut när hon boxas. Hon är en tvärhand hög och studsar som en liten boll på uppvärmningen. Efter passet så är hon knallröd i hela ansiktet och totalblöt av svett. Vid senaste passet så var HELA baksidan blöt, det var inte snyggt men väldigt roligt. Då skulle man ha haft kameran! Kanske nästa gång.

Det har kommit en del önskemål att få höra med om skärmflygaren. Ska stämma av med honom vad jag får skriva och inte. Personer som köper en snygg väska åt coola bloggpirater ska man stå på god fot med...

/Bloggpiraten- alltid lika mottaglig för en muta



4 kommentarer:

  1. ha ha svårt att kavla upp ärmarna när man inte har några:D men det ordnar sig nog!
    kickboxning låter kul!

    SvaraRadera
  2. Önskar både Vida och Bloggpiraten en underbar dag! Hade varit skoj att se Vida flyga runt och kickboxas! :) kram till er båda!

    SvaraRadera
  3. Åh åh jag vill också gå på klangmeditation.... Får man bjuda in sig själv nästa gång???
    Kram
    Chissra

    SvaraRadera
  4. Funderar på hur Vida skulle säga att det ser ut när du kickboxas...

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen