torsdag 4 mars 2010

Böcker lästa i Februari

I februari så läste jag följande böcker:

Den sista föreläsningen av Randy Pusch

En julklappsbok. Boken är baserad på en föreläsning han håller kort innan sin död där han delar med sig av sina lärdomar från livet. Jag tyckte jättemycket om den, grät stundtals men log en hel del. Jag kommer att läsa den igen det är jag helt övertygad om för jag gillade den verkligen.

Du kan hela ditt liv av Louise L Hay

En favoritbok som jag kände att jag ville läsa om. Det var klokt av mig. Man tar ju nämligen till sig olika saker vid olika tillfällen och just nu var det mycket jag behövde bli påmind om, som denna kloka affirmation: Jag älskar mig själv, jag bejakar mig själv och jag litar på livsprocessen. Säg den till er själva sisådär 300 gånger om dagen...

Livets magi av Laura Bushnell

Ännu en gammal favoritbok som det var ett tag sedan jag läste. Vissa böcker kommer till en när man behöver dem och det gjorde den här. Mängder av övningar vilket jag kan ha lite svårt för men jag gjorde vissa av dem. Jag har en tendens att hoppa över övningar oftast men ibland så händer det.

Någon sorts frid av Camilla Grebe och Åsa Träff

Glömde byta ut månadsboken i en pocketbok-klubb och den här dök upp. Det var väl en väldans tur, det blev en sträckläsningsbok och är faktiskt bland de bättre svenska kriminalromanerna jag läst på ett tag. Det kanske inte är intrigen så mycket som sättet den är skriven på och karaktärerna. Jag tyckte mycket om den.

1 kommentar:

  1. En sista föreläsningen ligger bland de översta i högen jag snart skall ta mig an.
    Har bestämt mig för att försöka läsa lite varje dag för ingenting blir bättre av att jag bara stressar på med alla måsten. Jag måste se till att unna mig själv lite egen tid också.

    Stor kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen