lördag 13 mars 2010

På en bänk i Zetas trädgård i vårsolens sken...

.. så intar jag och min kattälskande vän en fika.

Vårsol, takdropp och god fika. En härlig stund på en fantastisk plats. Vi promenerar in i butiken och jag låter mig inspireras och drömmer om en framtida trädgård där jag ska ha Narnia lyktor, läsplatser under träd och en hängstol på altanen. Zetas trädgård och deras café är sannerligen en fantastisk plats. Ett andrum och en inspirationsplats på samma gång.

Själv hittar jag en älva av järn som ska vaka i min framtida trädgård i skuggan av pippihuset som jag fortsätter drömma om. Oavsett om det blir ett pippihus eller inte så är tanken vilsam.

I mitt hem står 50 nya tulpaner (kostar bara 100 kr på Huddinge torg) och sprider glädje. Natur, blommor och fåglars sång gör något med mig. De inger frid, lugn och ro.

På en bänk i solen samlar jag kraft och inspiration. Det behöver inte vara svårare än så.

4 kommentarer:

  1. Hängstol är rätt. Fast hammock är rättare.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild och så mysigt det låter.
    Hoppas att du får en lika fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för en energi boost...för dina inlägg är nämligen energi boost på hög nivå. Man blir upplyft och glad. Jag älskar också tulpaner. De ger vår i hem och koja
    kramar till dig fina
    Emma

    SvaraRadera
  4. Älskar tulpaner men tyvärr får man inte 50 tulpaner för 100 här nere. Vad härligt att få in så mycket blomster i rummen. Zetas trädgård är numera uppskrivet på vill se listan.

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen