måndag 16 juni 2008

Att vända blad i livets bok...




Idag så har jag vänt blad i min livsbok och slagit upp ett nytt okänt kapitel. Magkänslan säger mig att det är rätt men det känns också lite osäkert och ovisst. Idag gjorde jag någonting jag inte gjort tidigare. Jag slutade arbeta på ett fast arbete utan att ha en ny tjänst att gå till. För egen del så tror jag att det var en livslärdom som jag behöver... att våga stå upp för mig själv och fatta ett beslut som inte var lätt. Beslutet fattades ju för flera månader sedan men min uppsägningstid har varit lång men idag så var det dags att gå vidare.

Många skulle aldrig göra som jag gjorde men för min del så kändes det som det enda alternativet. Jag var helt enkelt klar på den arbetsplatsen av flera skäl. Jag är oerhört tacksam över att ha arbetat där och för allt jag lärt mig men framförallt för alla fantastiska människor jag mött. Det gäller både mina underbara kollegor men även alla de som haft mod att förändra hela sitt liv. Jag bär er med mig i hjärtat!

Å vilket gensvar och så många snälla ord jag fått nu när jag går. Många snälla ord, vackra blommor och till och med presenter. Jag har varit rörd många gånger under den gågna veckan och känt mig så oerhört tacksam och uppskattad men även att jag är på rätt väg.. för en sak vet jag om hösten som jag tänker avslöja även för er. Jag ska läsa till coach och det ska bli så kul! Jag känner att det blir ett bra komplement min utbildning som beteendevetare och den erfarenhet jag har fått under åren.

Men jag behöver ett jobb, så därför försöker jag lita på att isen bär. Jag har tillit till livet även när det är ovisst så jag försöker behålla min tillit och tänka att det löser sig. Det är därför jag känner att för min del är det förändringens år även om det även är fyllt av kärlek.

Ett stort TACK till alla i min närhet som tror på mig, stöttar mig och peppar mig. Jag hoppas att ni alla vet hur mycket jag uppskattar er och hur värdefulla ni är. Ni är fantastiska och unika alla på ert sätt. Tack även till min fantastiska mamma för att du har lärt mig att inget är omöjligt. Jag hade inte varit där jag är idag om inte du lärt mig så mycket om livet.

9 kommentarer:

  1. vilket peppande inlägg och vackra bilder till! fotar du bilderna du har på bloggen själv?
    och jag vill också tacka din mamma för hela hennes familj. ni är så bra.

    SvaraRadera
  2. Hejja du. Man måste ju våga hoppa ibland! =) Vi är så stolta över dig.

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt att jag slank inom din blogg just idag. Jag har nämligen precis lagt in ett inlägg på min blogg om hur jag inte vågade gå från en fast tjänst trots att jag visste att det var fel för mig att stanna kvar.
    Jag tycker att du är modig och att du gör rätt. Lycka till!!

    Din blogg är rena guldgruvan, jag har hittat så mycket som får mig att fundera och ifrågasätta mina egna vägar.

    SvaraRadera
  4. Ylva: Japp, det är mina bilder om det inte står en kommentar om bilden att den inte är det. Tycker om att fota stort och smått.

    Sabina. Tack!

    Maria: Två själar samma tanke med andra ord. Tack för snälla ord. Jag försökte spana in din blogg eftersom jag blev nyfiken men antingen så ligger sidan nere just nu eller så är det fel adress.. jag blev ju så klart nyfiken på ditt inlägg så jag hoppas kunna läsa senare.

    SvaraRadera
  5. Sååå starkt! Åh, vad jag önskar att jag kunde våga detsamma,,,har många gånger funderat fram och tillbaka på vad man vill med sitt liv,,, det är ju sig själv man ska lyssna på - sitt inre, men att ta steget - det är starkt! Härligt!

    By the way - dvd´na har kommit idag - vad glad jag blev,,,ska nog spara dem till helgen, så jag har tid på mig,,,
    Tack gulliga gulliga du :-)
    Jag lovar jag ska berätta vad jag tyckte :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Aha! Jag skrev lite om just det här i min blogg idag, jag har själv läst ledarskap och coaching på MIUN i Östersund i höstas. Kan rekomendera den kursen, sker på distans dessutom. Jag har länge funderat på att läsa beteendevetenskap, och var verkligen intressant att hitta igen dig :) Var tänker du läsa Coaching? Varm kram igen, för att du väljer ditt hjärtas väg och vågar göra nytt!

    SvaraRadera
  7. Låter spännande! Träffade en tjej i våras som läste i Östersund.. undra om det är samma utbildning? För min del blev det coach companion (tidigare coach kompaniet) eftersom jag kände att de hade den syn på coachning som överrenstämmer med min (hade lyssnat på lite andra företag) och litade på min intution.

    Min beteendevetenskapliga utbildning (har en fil kand i Psykologi) känns helt rätt för min del.. det är det jag passar och brinner för helt enkelt :)

    SvaraRadera
  8. Vilket inspirerande inlägg :) Blir glad i hela kroppen av din inställning till livet. Du har verkligen hajat det här med att man skapar sin egen tillvaro. Självklart kommer universum att svara genom att allt löser sig till det allra bästa vad gäller nytt arbete också.

    Glad att jag hittade din blogg

    Ha det gott så länge Vida

    /Emma

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen