onsdag 18 juni 2008

En dag med känslomässig berg och dalbana

En helt vanlig dag (åtminstone till en början) men så fylld av känslor av alla de slag. Hopp efter att ha hittat och sökt en tjänst jag verkligen vill ha och som jag känner passar mig. Lycka över vart jag är just nu och över att mina tavlor äntligen kommer upp. Mys på fika med gammal killkompis som jag lärde känna på dagis och som jag återupptagit kontakten med och glädje för hans skull då han berättade att han ska bli pappa. Mental och fysisk kick av att kickboxas med vän. Sen läser jag med värme i hjärtat att världens mysigaste Carrroline tänker följa sin dröm. Men dagen avslutas med vemod och frågor utan svar då jag får besked om ännu ett dödsfall i närheten av personer som står mig nära och vars hela liv förändras.... Den känslan överskuggar allt annat just nu och mina tankar går till dem som behöver dem mest just nu.

7 kommentarer:

  1. åh tack vad roligt, det får du jättegärna göra! Glad jag blir :)

    SvaraRadera
  2. livet innehåller stort och smått, kram K

    SvaraRadera
  3. Å vilken fin blogg du hade, roligt med kläderna du beställer...ska ta mej en titt! Det fanns fina smycken också! Ha en underbar dag...du vet..nästa dag är en ny dag, även om den idag är lite sämre!

    SvaraRadera
  4. Usch, tråkigt med så´na nyheter,,, men det kommer nya dagar med nya krafter :-)

    SvaraRadera
  5. Måsta önska dig en Glad midsommar,,, själv åker jag iväg ett tag nu, och kommer nog inte att blogga tror jag ialla fall :-)) Man vet ju aldrig om jag får tag i någon dator,,,då kanske jag inte kan hålla mig borta,,, inte från att läsa bloggar i alla fall ;-)

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  6. Madde: Vad bra, nu är det gjort!

    K: Ja, det är ju en del av livet. Tack för att du finns i min närhet.

    Di: Välkommen till min blogg! Tack för snälla och kloka ord. Hoppas du har en underbar dag.

    Vindens melodi: Tack! Glad Midsommar själv- det får visa sig om det blir en bloggfri semester eller inte. Hur som helst hoppas jag du får det härligt.

    Kramar till er alla

    SvaraRadera
  7. Jag brukade gå en del på kickboxning innan jag blev sjuk, eller rättare sagt ki-box som är kickboxning blandat med lite yogaövningar. Man kan verkligen avreagera sig och rensa hjärnan, det har du rätt i hehe :) så det ska jag absolut göra så fort jag orkar igen!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen