lördag 25 juli 2009

När kärleken knackade på hennes hjärtas dörr...

... öppnade min syster och lät den komma in.

Under en systermiddag så berättade hon med glittrande ögon och glad röst att hon träffat någon. Idag, mindre än två år senare, så gifter hon sig med honom i ett grönskande Dalarna. Hon gifter sig med en man som flyttat in i vår familjs hjärtan och som nu är en självklar del av familjen.

Klockan tre så kommer Åhls kyrka att vara fylld till bredden och våra hjärtan likaså. Jag önskar verkligen min syster och hennes man all kärlek de någonsin önskat. En levande kärlek likt den som Sofia Karlsson sjunger om i "alltid dig nära":

Låt mig alltid få leva nära
nära ditt hjärta och nära din famn
vår längtan den skall bära
oss över de svåraste haven i land
kom låt oss vandra ut
i en kärlek som aldrig tar slut

10 kommentarer:

  1. Så fint. Du skriver verkligen väldigt vackert, och även jag kände mig rörd när jag läste. Grattis till din syster som hittat mannen i hennes liv och hjärta :)

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag rörd...

    Vilken vacker text i Sofias sång.

    Hoppas det blir/blev en riktigt fin dag för din syster och er alla!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blir en minnesvärd dag!

    SvaraRadera
  4. Mmm... så mysigt. :)
    Hoppas att det blir en helt underbar dag för dem!

    Kramis
    M I N D I

    SvaraRadera
  5. Å jag börjar nästan gråta av det vackra du förmedlar... med vilken värme, och kärlek du förmedlar din systers lycka.

    Varm kram.. alltid!

    Ps. Att kärleken knackar på är nog den största gåvan att få i livet... jag tror så.

    SvaraRadera
  6. åh vad fint :)
    hoppas att ni har det trevligt idag!

    kramelikram

    SvaraRadera
  7. så underbart, jag blev helt varm i hjärtat av din beskrivning. STORT grattis till dom båda!

    SvaraRadera
  8. SV: Tack själv. Hur var det på bröllopet? :)

    SvaraRadera
  9. Grattis till din syster. hoppas dagen var magisk, lika magisk som deras kärlek.

    SvaraRadera
  10. Härlig och vacker lyckönskning till en älskad syster..
    kramisar
    Emma

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen