fredag 2 november 2012

Lyckan växer på vår egen åker..

.. och kan inte plockas i främmande hagar (Douglas William Jerrold).

Idag skördar jag vardagslycka. Upptäckarlusta väcks till liv i mötet med gammal kunskap och ny. Bubblig coaching får det att regna stjärnströssel över mig under en härlig fredag i Novembers början. Idag så fortsätter  jag nämligen en pågående resa men mot ny destination genom att utvecklas som coach för att kunna finslipa mitt hantverk och upptäcka mina egna styrkor och svagheter. Det är dags att ta den till en ny nivå.

Stundtals under dagen kommer "presteraren" på besök inombords, med sina kritiska frågor och negativa uttalanden men det är känslan av att bära ett knippe färgsprakande ballonger i handen som jag tar med mig när jag lämnar min första etapp på en ny resa tillsammans med ett gäng härliga coacher som jag kommer att lära mig mycket av och utvecklas tillsammans med. Jag öppnar ett stjärnbestrött paket från Pippi och finner en  stjärnkikare och en gammal skrivmaskin som en vacker gåva under en visualiseringsövning. De döljer värderingar som ska föra mig vidare på färden.

Himlens trollkarl breder ut sin stjärnbeströdda cape så att kvällen kan få ro och natten ta sin början. Under acceptansens täcke vill jag vila på inspirationens kudde och drömma drömmar med socker på. Godnatt min skatt sa alltid pedagogiska mamman när hon nattade mig. Godnatt min skatt säger jag till dagen och allt jag funnit där.



14 kommentarer:

  1. Åhhh! Jag skrev ett inlägg om "Strösselvecka" och jag brukar säga "Godnatt min skatt" till mina barn...

    Underbart inlägg av dig :)

    Hoppas du får en fin helg!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två själar samma tanke <3
      Önskar dig detsamma
      Kramar från Liv

      Radera
  2. Omtanke - Ömhet - Kärlek...
    Vilket vackert bokpaket!

    Önskar dig lycka och framgång i allt som du företar dig/♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det vackert, ligger på ett cafe jag tycker om.

      Tack för de fina orden, de bär jag med mig :).

      Kramar från Liv

      Radera
  3. Vad härligt det är man har en massa kloka inlägg att ta igen!! Tack för trevlig läsning!! Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du <3 Blir jätteglad över dina ord, sparar dem i hjärtat.

      Kramar från Liv

      Radera
  4. Det är mer än en gång som presteraren är på besök hos mig också. Då står man där lite fånig och undar var stjärnströsslet blev av? Det man så starkt behöver där och då. Men jag har blivit mycket bättre med åren och fixat strösslet själv. Ha en fin lördagskväll. Kramis P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det typiskt att den dyker upp och jagar stjärnströsslet upp i en tall.. jag håller med om att man blivit bättre att strössla med åren...

      Kramar från Liv

      Radera
  5. Vilket bra ordspråk...något som många människor idag inte förstår :) Lätt att snegla på andras liv och vilja ha det dom har...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint! Det är ju verkligen i sitt eget liv man skördar det vackraste och bästa...

      kramar

      Radera
  6. Hej, hamnade av en slump. Så fina tankar. Vet ej vad jag skall sägaa. Känner igen mig. Läser också till coach - men kommer nog alldrig jobba med det. Vill bara mera om livet.
    Jag ändrade mitt liv - tog ett nytt steg i det okända ny på sommaren. Lämnade det trygga men intet givande jobb. Bra betalt men kvävande. flyttade till landet och strävar efter att leva i nuet. Gör bara det som jag vill göra.

    Allt började från två tankar - "Jag är vad jag gör". har fått nog av alla psykologer och psykiatriker - så här ska du leva för att få ett lykligt liv - 12 veckor för ett bättre liv. Hittade en egen filosofi.

    "Vad skulle du göra om du skulle tro på dig själv 100%?" Svaret: Jag skulle vara mig själv. Den vägen är jag.

    En bok som ändrade mitt liv. Paolo Coelho´s Alkemisten.

    Som sagt - kan inte kommentera mera ditt inlägg. Intressant, Inspirerande. Tuggar vidare under kvällen. Tack för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. WoW tänkte jag när jag läste din kommentar. Vilken spännande resa och vilken spännande människa.. där vill jag läsa mer..

      Man måste ju inte använda coachingen utan kan göra det helt för sin egen skull. Jag själv har arbetat med det i 3.5 år och vill nu in med lite finslipning av hantverket...

      Kramar i massor från Liv

      Radera
  7. Vardagslycka är bränslet vi behöver i livet och det gäller att tanka ofta ;) Personlig utveckling kan vara just en sådan tankstation. Vi (i alla fall jag) behöver ständigt känna att jag utvecklas, att jag har nya mål att jobba mot och att jag gör något med livet.
    Önskar dig allt gott denna grå måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller det verkligen.. och vid sin alldeles egna tankstation där man laddar med det man behöver. Jag behöver också ständigt utvecklas och har insett att det får mig att må bra..

      Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen