lördag 17 november 2012

One who brings happiness to others..

.. will find it står det på min yogithepåse.

Under svart novemberhimmel dricker jag kryddigt the ackompanjerad av tända ljus och stillsam musik. Lyckan kommer till den som bringar andra lycka. Enkelt men ofta sant. Jag har nyss dansat mig svettig på ett danspass som fyller mig med energi, glädje och kraft. Det är ledaren, de andra härliga dansarna och musiken som gör det. För en stund delar vi ett sprakande tomtebloss som skänker lycka och glädje till oss alla. Dansledaren skänker oss lite danslycka och får tillbaka det i 35 glada och svettiga personer som ler ikapp.

Lyckan, kärleken, tacksamhet och glädjen är alla delar av livet som växer när vi delar dem och tar emot dem. Jag tror vi alla kan vara varandras lyckobärare, ställföreträdande hopp och stöttepelare i svåra stunder. Tacksamheten över livet, vardagen, de små sakerna och allt som fyller mig är en av de saker som förändrat mitt liv och min vardag mest.

I min brevlåda dimper månadens finaste brev ner fyllt av tacksamhet. Min gamla Iphone som blivit liggande har blivit till nytta för någon. Han som fått den känner inte mig och jag känner inte honom men för en stund möts våra livsstigar i tacksamhet.

Det handskrivna brevet sitter på mitt kylskåp, som en påminnelse om det som är viktigt för mig i livet. Att leva i tacksamhet och glädje över det goda som kommer till mig. Att genom att dela med mig av något som inte längre har ett värde för mig så blev jag rikare på ett annat plan. Tack livet. Tack Philip T.


18 kommentarer:

  1. Underbart!! Det ska jag också lägga fokus på, tacksamhet och glädje över allt härligt som finns omkring oss!
    Tack för din påhälsning hos mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör dagen mer skimrande tycker jag :)

      Radera
  2. Jag blir så glad! Ja, glad, det är just vad jag blir! Tack Liv, för att du finns och verkar på denna jord! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Å så fint Liv. Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att kunna glädja någon så :) kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen :) Två som blev glada tack vare det utbytet.

      Radera
  5. Vackert och det är med all rätt som det hamnat på ditt kylskåp! Det är faktiskt lite tråkigt att de handskrivna breven är på utdöende till förmån för de elektroniska ditona. Vi borde verkligen bli bättre på att ta oss tid och sitta ner för att skriva några rader till när och kära emellanåt. Det behöver inte vara en lång roman, ett litet kort räcker ofta långt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, ett handskrivet brev är så härligt att få och kan förgylla en hel dag... jag och mormor brevväxlar fortfarande.. och mamma skriver handskrivna kort/brev ibland och de förgyller verkligen på ett annat sätt än ett mail..

      Kramen

      Radera
  6. Så fint. Desto mera man ger, desto mera man får!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen sant, det blir som härliga ringar på vattnet... man får så mycket mer än man ger känner jag ofta.
      Kramar

      Radera
  7. Det är märkligt att ordet "ge" är ganska ovanligt i dagens samhälle, eller det kanske beror på vad man jobbar med eller var man bor. Det var en upplevelse att flytta till landet - till lilla ED. Folk kom med blommor och bakverk utan frövarning. Så som det var för, så som jag är uppväxt.

    Alla dessa år inom industri, de sista 5 åren inom olje och gas i ett norsk egt företag. Där ordet "ge" fanns inte. Förtagskulturet gick på att om man delar med sig kunskap, går dessa personer start förbi dig. Hela organisationen var byggt på detta sätt. Information skulle delas i rätt rangordning. Dvs. mitt sätt var inte speciellt populärt bland kollegor då min filosofi var att desto mera man delar desto mera information man får - så som det var. Det ända sättet att göra ett bra arbete. Nog om det ... jag är både glad och tacksam att det är över nu. Samtidigt är jag också mycket glad för alla erfarenhet som bidrar till ännu bättre förståelse hur vi människor är. I detta jobb fick jag en "kick" via att hjälpa unga ingengörsplantor att växa, våga stå fram och lita på sig själv - (Not normal ...) Men det var fantastiskt!

    Ha det så bra och keep on god working. Du är redan där vart jag skall en dag. I vilken form vet jag inte, men jag vet att när tiden är inne kommer jag att veta det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror verkligen att givandet sprider sig som härliga ringar på vattnet och att ju mer man ger, desto mer får man.. eller så får man det från ett annat håll..

      KOnstigt att inte dela erfarenhet och kunnande, det är ju då man verkligen kan utvecklas.. på mitt nuvarande arbete så utbyter vi erfarenheter hela tiden...

      Det kommer du säkerligen att veta, själv har jag hamnat helt rätt...

      Kramar

      Radera
  8. Hello theгe I аm so delighted I fоunԁ your
    blοg, I гeаllу found yοu by
    accident, while I waѕ rеsearchіng on Askjeeѵe for somеthing
    else, Anуways I am herе now and would just like to say many thanκs for
    a fantаstic post and a all гound intеresting blog
    (I also love the thеme/design), I don�t haνe time to browse it all at
    the minute but I havе saѵed it and also added
    your RЅЅ feeԁs, sо whеn ӏ have time I ωill be baсk
    to гead a great dеal mоre, Ρleaѕe ԁo keeρ up thе excellеnt
    wоrk.

    Here is my wеb pagе - http://howtomakeyourownsolarpanel.tumblr.com/

    SvaraRadera
  9. I'm not sure exactly why but this site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll
    check back lateг anԁ ѕee if the pгoblem stіll
    eхists.

    Αlso viѕit my ωeb рage windows solihull

    SvaraRadera
  10. Hey therе! I'm at work browsing your blog from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the fantastic work!

    My web page - Birmingham

    SvaraRadera
  11. Hi, і reаd youг blog occaѕіonally and i oωn
    a similar onе and і was just wоndering if уou get a lot of ѕpam respоnѕes?
    If ѕo hoω do уоu pгоtect against it, any plugin oг аnуthing you cаn suggеst?
    I gеt so much latelу іt's driving me crazy so any support is very much appreciated.

    My website ... how to lose belly fat fast

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen