lördag 10 november 2012

Under en gnistrande stjärnhimmel..



...  hänger skimrande löv i Cornelias atelje.

Ända sen jag kom i kontakt med Cornelias figurer under min Göteborgstid så har de bott i mitt hjärta. Jag tycker om  hennes uttrycksform och de fulsnygga figuerna med sina egna budskap, glittrande ibland och alltid med egen karaktär.


Jag ska ha en present till mig själv och en till kattvakten, men vad det är svårt att välja. Till sist får hon en busig skyddsängel och själv tar jag en rödglittrande älva. Man kan vandra runt i timmar och titta på hennes skapelser men för att bara ge en liten glimt av filurskatten så visar jag några stycken.












Man kan hitta hur många filurer som helst som blir personliga eller ord på vägen, själv har jag beställt en med egen text för några år sedan till en vän som hon bara älskade.

Om ni vill komma i kontakt med Cornelia eller besöka hennes atelje (ring och kolla att det är öppet först) så når ni henne här. Men de närmsta veckorna kommer hon även att finnas på marknaden i Nordstan och sälja sina filurer.




16 kommentarer:

  1. Vilka underbart roliga figurer! Prinsessor bajsar glitter!.-)) Hihi... Blev glad av att läsa dina rader och se på bilderna, på gott humör. Tack! Ha en fin lördag. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de underbara!!! Älskar hennes konstuttryck.. fanns en bullmamma på kanelen också (lite berusad alltså) men den glömde jag fota..

      Härligt att sprida lite glädje!

      Radera
  2. Ah vad glad jag blev av detta...i hela hjärtat
    Antar att det är den här härliga ateljen du pratade om
    kram och tack för att du delade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är precis den här ateljen jag pratade om, hela Cornelia är en pippiprinsessa med glitter på kinderna så det var en härlig stund..
      Kramar

      Radera
  3. haha vilka roliga :))
    jo jag anade att det var nåt sånt med nyckelpigan, det är inte alls flummigt. Jag visste direkt jag virkat klänningen att den behövde en nyckelpiga faktiskt.
    Tidigare gjorde jag en likadan kanin och den fick en vit knapp på sin klänning - jag funderade inte ens på om det skulle vara en nyckelpigeknapp den gången ... så där ser man

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett sammanträffande när man behöver det.. lite intressant att den bara skulle vara där just då..

      Får klura vidare på det som det gällde då..

      Kramen

      Radera
  4. Men vilka härliga figurer :)
    Gillar starkt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de underbara.. och billiga för att vara hantverk. Väldigt personliga att ha själv eller ge till nån annan..

      Kramen

      Radera
  5. jag såg hennes figurer i Nordstan sista jul. Alldeles bedårande och texter så finurlig sköna. Hennes skapelser är absolut bra gåvor till sig själv som till någon man tycker exta mycket om!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de underbara! Tycker om hennes egenhet...
      Kramen

      Radera
  6. Vilka fina statyer. Speciella och verkligen en egen stil.
    Jag älskar när människor hittar ett eget sätt att skapa och uttrycka sin kreativitet.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de underbara! Å personliga, jag tycker också om när någon hittat sin egen uttrycksform.

      Kramen

      Radera
  7. Åh, vad charmiga!! De där gillade jag :-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åhh men det är ju såna jag behöver!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen