onsdag 30 juni 2010

Everything is made out of magic...

.... är ett av mina favorituttryck.

Det var därför jag valde det som text på den pärla jag designade på Hawaii. Jag köpte 5 av dem och gav bort 4 till kreativa vänner som fått skapa sina egna smycken. Mitt armband gjorde jag i måndags och påminner mig om vardagsmagin som kan glimma till när man minst anar det.

Veckan har varit fylld av saker som glimmar lite extra som att åka från Luleå tidigt en morgon och några timmar senare kliva in på mitt arbete i Huddinge. Att få beskedet av sjukgymnasten att jag kan åka till Herräng om jag gör min friskgymnastik. En annan vardagsmagi var när min kreativa syster kom på besök och några timmar senare hennes skotske pojkvän. Han uppmärksammade oss båda på Stockholms skönhet och det unika att kunna bada mitt i en huvudstad.

En alldeles speciell sommarmagi är ju sommarpratarna, de sommarpratare som stannat hos mig såhär långt är framförallt Eva Dahlgren och Babak Najafi. Livet är fullt av överraskningar, solsken blandat med stormar och glimtar av alldeles härlig vardags magi om man tar sig tid att upptäcka den. Hur ser din vardagsmagi ut?

7 kommentarer:

  1. Så himla rätt så himla sant! Jag älskar armbandet! Det skulle få vara magiskt att äga det! L.O.V.E

    SvaraRadera
  2. Jag är SÅÅÅ glad för mitt vackra armband och jag bär det med stolthet...tack igen...
    Jag skulle lyssna på Per Holknetkt igår kväll tänkte jag med somnade dock så jag får ladda ner och lyssna i efterhand istället. Det är nästan ännu bättre:)
    Ha en fin dag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  3. Min vardagsmagi är att bli morgonväckt av Mojen med en kram varje vardag...att jag väcker honom på samma sätt på helgen är också vardagsmagi...men att bara ha ett bra liv är en otrolig vardagsmagi för mej! kramar och härligt att du får dansa :)
    Di

    SvaraRadera
  4. ja med, älskar mitt armband;) och alla de andra som det har inspirerat mig till att göra,vardagsmagi är de små guldkornen som glimmar emellan måsten, plikter och vardagssysslor, kram K

    SvaraRadera
  5. underbart armband!
    jag hörde lite av Eva Dahlgrens sommar och det var väldans bra, måste lyssna på hela sen!
    vardagsmagi för mig är att bland annat att få sitta vid ritblocket och bara rita i massor :)

    kramelikramar

    SvaraRadera
  6. Så vackert ditt armband blev. Det är viktigt att finna de där små orden eller fraserna som ger vardagen mening och betydelse.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vardagsmagi för mig är alla diamanter som glimmar i mitt liv. Familj och vänner som förgyller mina stunder. Kramar...

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen