söndag 13 juni 2010

Sammanfattning av Maj 2010......

.. tar jag mig inte tid att skriva förrän i mitten av Juni. Men det handlar om att det inte är de roligaste inläggen att skriva samtidigt som de verkligen är bra att ha för egen del när jag tittar tillbaka på året.

I Maj så:

* Firade bloggen två år.

*Åkte jag och bästaste vännen till vårt älskade Barcelona och ingick pakt om att vi ska åka dit minst en gång per år.

*Bloggpiraten återinträdde på bloggen och gjorde ett eget resereportage.

*En av mina fina vänner inspireras av ett av mina ordspråk och gör ett vackert fat. Det har jag numera som bakgrund på min mobil.

* Var en vän som bott i Kina på besök i storstaden eftersom han snart flyttar hit med sin fru. Vi har känt varandra sedan vi var 16-17 år och det är något speciellt med såna vänner, även om vi inte setts på 4 år så är allt enkelt och jag blir glad över att han kommer att bo här.

* Köpte jag ett fint hjältearmband med texten Love & Play som påminner mig om det jag tyckte var viktigt. Jag blev också alldeles lyrisk över boken Pippi Power som jag köpte så fort den gavs ut i Sverige och bara älskade. Jag önskar att jag själv hade skrivit den för 99,9% av det som står skriver jag under på. Jag blev så förtjust i den så jag köpte direkt 5 exemplar och köpte till nära och kära. Pedagogiska mamman fick en i morsdagspresent.

* I maj min japanska vän Bobo på besök och i sommarkvällen satt vi ute och åt japanskt tills att myggen jagade in oss.

*Såg jag världen upp och ner i några sekunder.



1 kommentar:

  1. Härliga månadssammanfattning. Nu ska jag minsann också komma igång igen med dem.

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen