torsdag 10 juni 2010

Jag ser en tidstjuv....

.. utbrister den lille pojken i pausen på Enskedespelets version av Momo eller kampen om tiden.

Tänk om vi alltid kunde se tidstjuvarna och vart vår tid tar vägen? Jag är glad i hela hjärtat när jag vandrar hem efter att ha sett denna fantastiska historia som jag burit med mig sedan tidig ålder.

Två av mina bästa vänner delade kvällen med mig och i ett cirkustält i en park i Enskede så mötte Momo mig och påminde mig om det allra viktigaste, man kan bara leva i nuet och man kan inte lagra tiden.

10 kommentarer:

  1. Mmm... jag ser tidstjuvar precis överallt. Fast å andra sidan, allt tar ju sin tid. Och har sin tid. Hm, komplicerat.

    Fast jag önskar att jag hade mer tid, med allt.

    SvaraRadera
  2. Momo har jag läst och läst om och läst om igen under min uppväxt.

    Nu har jag ju faktiskt barn som är gamla nog att lyssna på denna fantastiskt tänkvärda berättelse - får bli nästa högläsningsbok :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju helt missat denna. Få bli en tur inom libris och se om den finns att boka.

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag ÄLSKAR Momo!! En av de få böcker jag läst mer än en gång. Kanske snart dags igen... ?

    SvaraRadera
  5. Ja du vet ju vad jag tycker om medveten närvaro och min ständiga träning av detta.

    En fantastisk "metod" för att få chans att uppleva F R I D, om det är något som man saknar och strävar efter.
    Absolut rätt grej för mig. :)

    Låter som en föreställning värd att se.

    Önskar dig en skön och glad helg!

    SvaraRadera
  6. Har inte läst den boken men tidstjuvar har jag många i mitt liv, fast jag tycker nog att det kan vara bra att ha dem också...tidstjuvaren gör att jag inte har så hög fart hela tiden ;)...datorn är en som får mig att sitta ner en lång stund :) en riktig tidstjuv i sommartider. Varma kramar och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. sånna finns det nog många av =) ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Den boken är så bra. Tack för bekanskapen av den, Vida.

    SvaraRadera
  9. åh momo...
    underbar affisch!

    kramelikramar

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen