lördag 19 juni 2010

Med tårar i ögonen...

... bevittnar jag det kungliga bröllopet.

Jag är en obotlig romantiker så jag kan inte låta bli att hänföras av kärlek. Jag tror inte jag är den enda, inte en person är synlig på min gata under timmarna runt bröllopet. Några vänner är inne i stan men jag vilar vaden och stannar hemma och njuter av pompa och ståt via tv-bilden. Senare möter jag upp dem i folkvimlet inne i stan för att äta middag. Det känns som folkfest på gatorna.

Dagen till ära tar jag på mig min egen rosa klänning med tyll i kjolen och min enda diamantring. Med min kärlek till smycken så är den trots allt ett ovanligt inslag då jag sällan har klassiska smycken på det viset, men den är oerhört vacker. Jag tittar på den där den sitter på mitt finger och stannar upp en stund och lovar att visa mig själv kärlek, respekt och trohet till mina egna värderingar. Den grunden är gedigen både för att kunna ge och ta emot kärlek i mitt fall tror jag.

När jag kommer hem lyssnar jag på Daniels tal till sin prinsessa, hur han berättar hur hon skrivit 30 brev (ett för varje dag) när de ska vara isär, hur han avslutar med att säga att störst av allt är kärleken. Då faller ännu några tårar. Så är det STÖRST av allt är KÄRLEKEN.

6 kommentarer:

  1. Deras lycka tränger verkligen igenom både eter, tv och internet. Det är så vackert att se två människor så kära och så lyckliga!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt helt underbart!!

    Länge leve kärleken - till varandra och till oss själva!

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. ja det var så fint!
    hoppas att du har en finfin söndag :)
    kramelikram

    psst. snart börjar sommarpratarna :D

    SvaraRadera
  4. Jag såg inte bröllopet faktiskt. Är lite trött på allt ståhej om jag ska vara ärlig. Men jag lyssnade på Daniels tal på radio igår när jag åkte hem från Götet och då kom det allt en tår från mitt öga också kan jag erkänna...
    Och ja jag har en livsdröm att vandra El camino de Santiago de Compostela. En av mina elever på akademin i Göteborg ska gå nu i aug/sep och hon är 61 år och då tänkte jag att kan HON då kan jag också :)
    Kram på Dig Sunshine

    SvaraRadera
  5. Daniels underbara tal gav verkligen "svar på tal" när det gäller de som beskyllt honom för att vara stel. Så mycket kärlek och känsla. Tårar kom här också. Kramar...

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen