måndag 27 augusti 2012

Because I'm worth it..

.. tänker jag när jag köper en av de finaste rosor jag sett på länge. Nästan skimrande i lila och så kraftfull så jag inte kan minnas att jag sett något liknande. Den fyller ett helt rum med sin prakt.

Jag gör så ibland. Köper presenter till mig själv (och kan till och med be att få dem inslagna), lyxar till det med en riktigt fin ros eller bara sätter mig på ett cafe och njuter en latte i mitt eget sällskap. Jag mår bra av det. För mig har det blivit ett sätt att ge mig själv det jag behöver. Sen kan jag njuta den där rosen och bara glädjas varje gång jag ser den. Det är värt mycket.

20 kommentarer:

  1. ja, så gör jag med. Jag tycker det är lyx att unna sig själv en present ibland. Det är väl underbart, och den här vackra rosen var en sak att njuta av länge. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror vi alla behöver det. Rosen är verkligen magnifik i sin storhet och sin annorlunda färg. Den skänker mig mycket glädje.

      Kramen

      Radera
  2. Jag med...!!

    Tack för titt-in. :)

    SvaraRadera
  3. Ja den var vacker, precis som du! kramar och ha en skön vecka!Di

    SvaraRadera
  4. Men eller hur? Att skämma bort sig själv lite, det gör gött. Jag kan också göra så ibland. I går köpte jag tex shampoo och balsam som INTE är gjorda på vår fabrik ;) ( vi har en personalbutik där vi får handla )

    SvaraRadera
  5. Jag köpte mig ett hus.. Till mig och barnen <3

    Läser dig och inspireras, tror baske mig att detta är grunden till mitt luftslott!!

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Det är ju fantastiskt ♥.

      Kramar

      Radera
  6. Så sant. Man ska lyxa till det ibland och skämma bort sig själv. som vanligt fångar dina ord och bär dem i hjärtat.
    kram

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Och ännu vackrare i verkligheten ♥

      Radera
  8. Brukar också köpa presenter till mig själv!
    Ljuvliga rosor alltid välkommna! Kram

    SvaraRadera
  9. oj oj oj så himlade vacker. Jag dånar.. jo det gör jag faktiskt. Tänk va, en endaste liten blomma kan göra att man blir alldeles förtjust. Det är fantastiskt det och nåt att vara tacksam över. Tacksamheten mår bra av att odlas.
    Jag brukar också göra så där, lyxa till det. Bjuda mig själv på en present eller en lat dag. Det får gärna vara nåt alldeles onödvändigt.
    Kunderna som kommer in i hantverksbutiken där jag jobbar då och då säger ofta, - fina saker, men jag har allt jag behöver.
    -Ibland behöver man nåt i alla fall.. bara för själen, svarar jag då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår om du dånar ♥. Det var det som fick mig att köpa den.. jag gillade verkligen ditt sista citat: Ibland behöver man nåt i alla fall.. bara för själen... Underbart.

      Kramar

      Radera
  10. just ja, tack för länken till epla.se
    Den spar jag till framtida behov. Det är som en svensk etsy-sida. Precis vad jag efterlyst :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen