torsdag 2 augusti 2012

Vi fikar, promenerar, fikar....

.. och promenerar igen.

Finaste vännen med guddottern i vagnen. Hon som bjuder klokheter, ärligheter och nya lösningar. Guddottern som skrattar och ler större delen av sin vakna tid. 5 timmar i Leksands famn får vi. 5 timmar som fyller mig med hopp, skratt, energi och en beslutsamhet. Vänskap. En av livets största gåvor, en skatt som aldrig tar slut om du fyller den med kärlek, lojalitet och respekt.

Vi pratar om att ta vara på livet. Att fylla det med det man kan utifrån de ramar som bjuds. Livets förgänglighet och tillgänglighet i nuet är lätt att glömma.Vad vi gör med dagarna, stunderna och relationerna är det vi själva styr. Som det står på min systers yogithelapp:

Life ends. Love is endless.




10 kommentarer:

  1. Ännu mera fina ord att ta med sig :)

    kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram och tack för all inspiration du sprider med din fina blogg

      Radera
  2. så klokt och vackert du skriver :)
    tack - detta gör min dag idag.
    ta vara på stunden... hm... skall jag göra. NU. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina för din fina kommentar ♥
      Önskar dig den finaste av dagar.
      Kramen

      Radera
  3. Jag tror att det är superviktigt att ta vara på livet. livet är ju så underbart.
    kram

    SvaraRadera
  4. kloka sanna ord att ta med sig
    kramar till dig

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen